MravenciNa svět se díváme z kolaVybíráme cesty krásnou přírodouVečerní radovánkyNávštěva u horské služby ve Špindlu

Přihlášení

Neznáte heslo k webu?
A byli jste na táboře nebo na víkendovce nebo jste chodili na kroužek?
Napište si o heslo na mail: jirka (zavináč) ventilek (tečka) org.

Přihlášením získáte:

• možnost přispívat na nástěnku a do zápisků
  • možnost být mailem informováni o chystaných akcích a důležitých novinkách
  • Poslední komentáře

Aktuality z tábora v Lanškrouně na FB

Zdravím všechny cyklisty.Ať Vám počasí přeje, máte spousty zajímavých zážitků a najedete hodně kilometrů. Mějte se moc hezky a užívejte. Matějovi posílám velikou pusu. mamka Lukášová
    Leona Lukášová 2020-08-19 09:37:17

Tabor 2017 - 3.den

Zdravíme všechny cyklisty, jsme rádi že vám počasí zatím přeje a že si to užíváte. Velký pozdrav Filipovi a ať vám to ještě šlape na dalších výletech. Moc pozdravují ... více
    Steinerovi 2017-08-15 10:20:39

Tabor 2017 - 1.den

Posíláme moc pozdravů všem cyklistům, přejeme ať Vám hezké počasí vydrží a krásně Vám to šlape. Zdravíme Ondru Žitného z Mravenců...
    Žitní 2017-08-15 06:44:21

Mravenci na táboře v Lomnici nad Popelkou

První den: sobota 13.8.2011:

Už dlouho to tak nebylo, ještě jsem se ani pořádně nepředstavili a neřekli si první informace a začíná pršet. Mezi kapkami deště přískoky natřikrát dojíždíme ostatní oddíly na dětském dopravním hřišti, kde nacházíme dočasné útočiště. Promítají se filmy nejprve s dopravní tématikou jako takovou, pak již pohádky, ale též s výukou chování se na silnici… A tak je najednou půl dvanácté, a na internetu to vypadá, že sem tam nějaká přeháněčka by neměla ohrozit náš odjezd. Vyrážíme. Klasicky kolem zimního stadionu, na Vysokov po staré cestě, dále Starkoč, Ratibořice, Chvalkovice a Choustníkovo Hradiště. Zde máme první větší zastávku na dobré česnečce, k tomu zásoby z domova , nějaké pití a zatím venku přeběhla přeháňka. Pak vyjíždíme na hřeben kolem Braunova lesního Betlému a přes Hubenec do Miletína. Opět zastávka s občerstvením a pak nám to už celkem pěkně šlape přes Lázně Bělohrad směrem k Jičínu. Ještě jedno zastavení pod střechou pro přeháňku, pohled na duhu a už se pohybujeme přes Dřevěnice ( zrovna zde je známý volejbalový turnaj, 58 ročník. Jo, a jsou tu opravdu pěkné dřevěné chalupy. Už nám pomalu začíná ubývat sil, když začínáme nad Jičínem šlapat na hřeben směrem ke Klepandě a pak již se světly vpředu a červenými blikačkami vzadu kolem 9 večer dojíždíme do Lomnice nad Popelkou. Už nás čeká večeře, starší oddíly nám vynosily věci na pokoj, tak jen lehce ošplouchnout po večeři, vyčistit zoubky, krátká pohádka a dobrou noc. Jsme dne utahaní Mravenečci, protože jsme za odpoledne ujeli to, na co jsme měli mít celý den. A to nás ještě trochu zdrželi přeháňky. Ale zvládli jsme to a pyšníme se 88 km. To jsme dobří, že…. Nikdo neboural ani nereptal a zdá se, že bychom mohli být i dobrá parta.

Jeli jsme podle čísel – Pavel vedoucí měl jedničku, za ním Ondra s dvojkou, Martin s trojkou, pak Matýsek se čtyřkou, Červík –a toho jsme pak vyměnili se starším oddílem za Tomáška , s pětkou. Se šestkou je Filip, sedmičku má Jirka a osmička je Váša. Devítka připadla vedoucímu Křémovi. A to jsme všichni, jen občas s námi jezdí Barča, ale ta má vždy číslo jedenáct.

Ujetých 88 km Celkem 88 km.

Druhý den : neděle 14.8.2011

Budíček v půl osmé, rozcvička…to to začíná ! Ale jsme Mravenci , tak to vše zvládneme. Snídaně, úklid, bodování a už sedíme na kolách. Žádná dálka, nezávodíme ale jedeme na výlet. A cíl – no jasně, Kozákov (744 m.n.m.). Sice cesta kousek je na strkání a v blátě, sem tam se někdo seznámil blíže s matičku zemí, ale nakonec jsme všichni šťastně na vrcholu. A největší zážitek- no samozřejmě „ parašutisti“, tedy paragliding. Tam bychom vydrželi koukat celé hodiny. Ne každému se podařilo odstartovat mezi stromy, ale pak to je asi paráda. Kdoví, jestli to někdo z nás nebude jednou napodobovat. Prodejce kamínků udělá radost nejedné mamince, kluci nakupují dárky domů, nějaký pohled a již stoupáme po více než 120 schodech na rozhlednu. No krása – Zvičina, Tábor, Prachovské skály, Trosky, Hrubá skála, Valdštejn, Turnov, v pozadí Bezděz, Ralsko, Ještěd, pak celé Jizerky, Krkonoše s dominantou Černé hory z tohoto pohledu. A někde vzadu tušíme i naše Orlické Hory… Cesta zpět je již více z kopce, tedy líbivější. Nezmokli jsem, na kopci docela svítilo sluníčko. Po sprše, večeři a hraní venku na hřišti máme seznamovací hry a pak již tradičně pohádka a usínání. Dobrou noc.. Pár z nás se trochu zastesklo po mamince, sem tam slzička, ale brzo usychá.

Ujeli jsme 28 km. Celkem 116 km.

Cestou do LomniceNa KozákověParaglidyNa rozhledně

Třetí den : pondělí 15.8.2011

Rozcvička už více v pohodě, trochu se nám mračí a je třetí den. Je možnost výběru jít na pěší výlet, nebo na kolách. Děti rozhodli jednohlasně – kola. Stoupáme k vrcholu hory Tábor ( 658 m.n.m.) kolem koupaliště v Lomnici . Je zima, koupání nehrozí. Dále pokračujeme k vrcholu, někteří statečně šlapou, jiní neméně statečně strkají.. Vrcholu však dosahujeme všichni .Po sváče se vyšplháme na rozhlednu, díváme se zpět na Kozákov, do údolí na Jičín, na Krkonoše v mracích a mlze. Nejvíce nás ale dráždí zalesněný vrcholek se zříceninou – Kumburk. Tak na kola a pádíme se na zříceninu podívat. Jířa, Martin a Křéma jako správní vrchaři vyjíždějí až do nádvoří, ostatní necháváme kola pod kopcem a vycházkou se dostáváme s nevelkým zpožděním též na místo. Sklepení i vyhlídka, deska K.H.Máchy, zase trochu jiný pohled na Trosky, kdy je Baba s Pannou v zákrytu . Sváča a přes polní cesty se spravováním duše zabláceného kola Jirky jedeme k Jilemnici. Poslední 2 kilometry již v pláštěnce. Ale to nic, alespoň se kola trochu omyla. Ještě sprcha,večeře, přestěhování se do jiné třídy a hrajeme Městečko Palermo, pak svíčkový táboráček ve třídě se zpěvem při kytaře. No a už tu jsou zoubky, pyžamo , pohádka a další den se nám mění v sen…

Dnes jsme ujeli 22 km. Celkem 138 km.

Čtvrtý den : úterý 16.08.2011

Sice do rána trochu pršelo, ale ráno již svítí sluníčko na celou rozcvičku. Hned od rána vyjíždíme na kole na výlet. Dnes nás čeká kopcovitá oblast – nejprve po nevelkém stoupání sjíždíme do Semil, na zastávce si Matýsek zapomněl batoh, takže Standa, který jel místo nemocného Křémy, se pro něho vracel. No a pak stoupání, klesání a už je tu Bozkov a Bozkovská jeskyně. Prohlídka byla parádní, cestou zpět se stavujeme podívat se na koupaliště v Košťálově a pak už jedem domů . Večer do tmy probíhá večerní hra po oddílech, po lese, s hledáním tajenky, sem tam někdo zabloudil, nakonec jsme se ale všichni sešli a bez pohádky usínáme.

Ujeli jsme 48 km. Celkem 186 km.

Rozhledna na TábořeKumburkVchod do Bozkovských jeskyníPřed odchodem na noční orientační hru

Pátý den : středa 17.08.2011

Posunutý budíček na osmou, abychom se po včerejší hře trochu vyspali, jsme skoro ani nepotřebovali, stejně byli všichni vzhůru kolem půl osmé. Po rozcvičce, snídani a bodování pořádku se jdeme projít do města, nakoupit něco sourozencům, maminkám, tatínkům a i sobě. Pak si dáme trochu jídla v jídelně, chvíle klidu na spacáku při pohádkách od Křémy. No a po poledni vyrážíme na koupaliště v Košťálově. Docela rychle jsme těch 8 km převážně dolů sjeli. No a už tu je skluzavka a skákadlo a i když voda není nejteplejší, všichni se vykoupali a trochu si zařádili. Na trávníku trochu fotbálek a na jelena a k večeru se vracíme do naší školičky v Lomnici. Večer nás totiž čeká první etapa – časovka do vrchu. Mravenci jeli jak o život a tak se časy ani moc nelišily. Nakonec vyhrál Jirka, druhý byl Martin a třetí Váša. Všichni podali vynikající výkon a moc se snažili. No a pak pohádka a dobrou noc.

Večerní časovka 4 km, 16km do Košťálova a zpět, ujeli jsme 20 km. Celkem 206 km

Šestý den : čtvrtek 18.08.2011

Sluníčko nám svítí do okna na dobré ráno. Rozcvička je již samozřejmostí. Po křupavých rohlíčkách s marmeládou se začínají připravovat táborová trička a dopoledne se jede jízda zručnosti. Je to fuška, ne všem se daří, ale všichni se velmi snažili a obtížnou trasu projeli bez pádů. Nakonec byl nejšikovnější Vašek těsně před Jirkou a Filipem . I ostatní však zaslouží uznání za cyklistické umění. Po obědě výjimečně v poledne a ne v podvečer je polední klid před velkou táborovou událostí, triatlonem. Sjíždíme opět na koupaliště do Košťálova, po cestě se učíme Mravenčí hymnu. Triatlon začíná - 4x přeplavání bazénu, 10 km na kole a půl kilometru běhu byla pěkná zabíračka. Nakonec těsně zvítězil Jirka před Martinem a Vaškem , zvítězili však i všichni ostatní nad sebou, protože podali výkon, jaký dosud na táboře neukázali. Pak koupáníčko, skluzavka, skoky do vody a zpět k večeři. U svíčkového táboráčku ( protože ohniště obsadil druhý tábor) vyhlášení výsledků a pak již zase dobrou noc.. Jen Tomáš a Jirka jdou s Pavlem spát pod širák z Mravenců a z Rafanů Štěpán s Filipem, jiný odvážlivec se v celém našem táboře nenašel. A pak že Mravenci nejsou odvážní.

Sečteno 16 + 10 km., tj. 26 km Celkem 232 km.

Fronta na skluzavceSnídaněJízda zručnostiA to ještě neví, co bude muset uběhnout:-)

Sedmý den : pátek 19.8.2011

My, co jsme spali venku , jsme byli probuzeni pár kapkami deště kolem sedmé ráno, ale pak přestalo a na osmou už jsme byli s ostatními u snídaně. Po bodování vyjíždíme na výlet na Trosky, svítí sluníčko, ale dle předpovědi nás čekají bouřky a slejváky. A taky jo, projedem Rváčov, Dráčov a sjíždíme k malé osadě, když z černé stěny před námi začíná kapat. Ještě včas se nám podařilo poprosit jedny lidi a ti nás pustili i s kolama do stodoly, ještě nám židličky přinesli. Měli jsme velkou kliku, protože v mžiku začala silná bouřka a nehorázný slejvák. My zatím v suchu posvačili, zahráli si hry a počkali na uklidnění počasí. Pak jsme pokračovali lesním terénem s kalužemi a blátem zpět na asfalt – tam Pavel zjistil, že píchl. Již podruhé jsme sledovali výměnu duše v kole. Možná to již někteří budou umět sami. Na Trosky dojíždíme po poledni, prohlídku zvládáme spolu s Alíky, kteří tam přijeli chvíli před námi. Zpět vyjíždíme posilnění žlutými „špendlíky“ – trnkami. Opět se na nás žene černava, tentokrát se nám zadaří včas uschovat v autobusové zastávce. A když již chceme odjíždět, protože déšť ustal, byl blesk s následným hromem tak blízko, až jsme poskočili. Ale pak již v klidu a dokonce za sluníčka dojíždíme zpět do Lomnice k večeři. Poté vyhlášení výsledků Triatlonu a jízdy zručnosti s odměnou pro vítěze, sprcha a v 9 hod. již posloucháme pohádku v pelíšcích. Jsme tu večer sami, protože ostatní se šli dívat na skoky na lyžích. My půjdeme zítra, potřebujeme si odpočnout a vyspat se.

Dnes jsme ujeli 38 km Celkem 270 km.

Osmý den: sobota 20.08.2011

Zítra nás čeká cesta domů. Dnes dopoledne zůstáváme v táboře a opravujeme a seřizujeme kola a učíme se nastavovat tachometry, opakujeme si správné přehazování a brždění. Nakonec kola trochu otřeme, protože jsou celá zablácená ze včerejšího lesa. Nikdo nemá nic vážného, tak snad zítra dojedeme bez problémů. Po chleboobědě se jdeme podívat na skokanské můstky. Probíhá zde totiž mezinárodní závod skokanů na lyžích, žáků a dorostenců. Viděli jsme i vítězný skok 64,5 m dlouhý. Poté jsme se z rohledny nad skokanským můstkem rozlučily nádherným výhledem se zdejším krajem. Po návratu zpět si jdem zahrát na hřiště, někdo fotbálek, někdo přehazovanou, většina však na pískovišti ztvárnila vše, co na táboře viděla – Trosky, Kozákov, Tábor, bazén v Košťálově, skokanský můstek….. Po večeři jdeme k táboráku, tentokrát již opravdovému, venku. Je vyhlášen konečný stav táborové soutěže, každý dostane diplom, dárek na památku a buřtíka. A už je tu poslední táborová noc . Dnes jsme neujeli nic, schováváme si sílu na zítra na cestu domu. Večer nás opouští Vašek, odjíždí s rodiči domů.

Jediní odvážlivci na spaní pod širákemPřečkáváme déšťSpolečně s Alíkama jsme si prohlédli TroskyOdpočinek na skokanském můstku

Devátý den : neděle 21.08.2011.

Dnes po úklidu a zabalení věcí kolem půl desáté vyrážíme k domovu, čeká nás něco kolem 80 km. Počasí je krásné, skoro až moc. Z Lomnice do Nové Paky to je z kopečka, tak to rychle ubíhá. Za Peckou při svačině nás dojíždějí Rafani, pojíme chvíli spolu, společené foto a pokračujeme dále. S Rafany se ještě potkáváme v Bílé Třemešné, kde máme čerpací stanici na doplnění lahví. Další větší zastávku máme až v Choustníkově Hradišti, kde si dáváme pořádný kotlík polévky s houskou a pak již ujíždíme přes Chvalkovice a Ratibořice do Zlíče na zmrzlinu. Tam se schází již celý tábor a frčíme přes Zblov, kde se k nám na závěrečnou jízdu opět přidává Vašek, Starkoč a Vysokov do Náchoda. Skoro jsme to stihli na domluvených 17 hodin, ale na kraji Náchoda píchl Jirka přední kolo, tak ještě výměna duše, přestrojení táborových triček na sebe a konečně u rodičů . Loučíme se s táborem „Mravenčí hymnou“ a věříme, že se někteří za rok opět setkáme, i když možná už ne jako Mravenci, ale možná jako Alíci, později i třebas jako Šmoulové nebo Rafani. Tak všem hezký další rok.

Společná fotka s Rafanama Závěrečná fotka v Náchodě

Dnes jsme nakonec ujeli 76 km Celkem Mravenci za tábor cca 346km

Pavel, Křéma , Bára

A ještě naše mravenčí hymna:

Mravenci v srpenci príma věc je být,
    O ničem krásnějším netroufám si snít!
    Našli sušenku, jsou venku, na kola sednou,
    S Mravenci v červenci, to je cyklošou!

Když pílí k cíli, spěchají, šedesát,
    Všechny vzadu nechají, nechtěj spát.
    S Mravenci v srpenci príma věc je být,
    O ničem krásnějším netroufám si snít!