Vybíráme cesty krásnou přírodouMravenci pod Černou horouVečerní radovánkyU táboráku nechybí kytaraNávštěva u horské služby ve Špindlu

Přihlášení

Neznáte heslo k webu?
A byli jste na táboře nebo na víkendovce nebo jste chodili na kroužek?
Napište si o heslo na mail: jirka (zavináč) ventilek (tečka) org.

Přihlášením získáte:

• možnost přispívat na nástěnku a do zápisků
  • možnost být mailem informováni o chystaných akcích a důležitých novinkách
  • Poslední komentáře

Aktuality z tábora v Lanškrouně na FB

Zdravím všechny cyklisty.Ať Vám počasí přeje, máte spousty zajímavých zážitků a najedete hodně kilometrů. Mějte se moc hezky a užívejte. Matějovi posílám velikou pusu. mamka Lukášová
    Leona Lukášová 2020-08-19 09:37:17

Tabor 2017 - 3.den

Zdravíme všechny cyklisty, jsme rádi že vám počasí zatím přeje a že si to užíváte. Velký pozdrav Filipovi a ať vám to ještě šlape na dalších výletech. Moc pozdravují ... více
    Steinerovi 2017-08-15 10:20:39

Tabor 2017 - 1.den

Posíláme moc pozdravů všem cyklistům, přejeme ať Vám hezké počasí vydrží a krásně Vám to šlape. Zdravíme Ondru Žitného z Mravenců...
    Žitní 2017-08-15 06:44:21

Cyklotábor Vlkanov - Mravenci

12-20.8.2006 oddíl Mravenců

Sobota 12.8.2006. Sraz již brzo ráno v 7 hodin na obvyklém místě za Tepnáčem v Náchodě. Počasí celkem dobré, kolem 8. hodiny po kontrole kol, předání dětí od rodičů včetně dokumentace a domluvy základních pravidel chování na silnici se rozjíždíme po „dálnici“ do neznáma 10ti dnů. Přes Václavice , Šonov a Bohuslavice dojíždíme do Opočna, kde máme první sraz. Petra nás opouští a pokračuje s Mutantama, Beny postrkuje Jirku, domlouváme další cestu. K Mutantům se již připojil i Muty se svými zážitky z dlouhé jízdy na východ. Pokračujeme na Tyníště nad Orlicí, kolem Holic (drobná zajížďka na teplý asfalt) přes Dašice do Chrudimi, kde se setkáváme opět s Mutanty. Začínáme po jídle stoupat k přehradě Seč, kde na náměstíčku pozdně obědváme. Máme za sebou skoro stovku. Začíná ale též mrholit. Sjíždíme do Běstvin, ale následně začínáme stoupat přes Vilémov, Habry, Leštinu u Světlé až nad Vlkanov, kde již je poslední sjezd. To je až skoro 20 hodin, máme za sebou 138 km, z toho část v dešti a pláštěnkách. Nikdo nechtěl zavolat auto a nechat se zbytek cesty dovést, ale všichni toho máme dost. Ještě teplá večeře a šup do spacáků. Objevujeme zde knížku Lovci mautů od Štorcha a začínáme naše pravidelné večerní čtení na dobrou noc. Za oknem docela fest prší. V táboře nás čekal Honza (Johny), který přijel od Prahy. A tak nás bylo 7 dětí : Michal, Filip, Miloš, Štěpán, Roman, Jirka a Honza. Vedoucí Pavel, Bára, Renča, pomáhal i Beny.

Neděle 13.8.06: Budíček i rozcvička dnes o hodinu déle,tedy v půl deváté. Dopoledne se hrají seznamovací hry doma (v původně škole) i venku na plácku za kuchyní. Michal odjíždí pro bolavé bříško na jednodenní pobyt do nemocnice do Havlíčkova Brodu. Ostatní odpoledne jedeme na krátký výlet do Ledče n.Sáz., rozhled z věže je nádherný, prohlídka malé části hradu zajímavá. Pokračujeme proti proudu Sázavy kolem vodáckého tábora. Na půl hodinky vyjíždíme na kanoích na řeku, pro mnohé nevšední a často i první zážitky na vodě. Řeka je klidná a nikdo se nevykoupal. Dojíždíme až do Sluneční zátoky, kde je památník J.Foglara. Zde je ta zátoka, kde mívali skauti tábory a kde se odehrávaly příběhy „Hochů od bobří řeky“. Zpět se vracíme trochu jinou cestou, ale Vlkanov je na kopci, tedy stoupáme. Jel s námi i malý Dan, hlavňas Lukin a Šárka. Celkem jsme ujeli dalších 27 km. pěkný výlet, čtení před spaním, opravy kol.

Pondělí 14.8.06: Vyrážíme se podívat za marodem Michalem do Havlíčkova Brodu. Po cestě se stavujeme ve sklárně v Okrouhlicích, vidíme foukat sklo a Roman si zkusil vyfouknout kouli , docela se mu vydařila. Lépe, než Pavlovi. V Havlíčkově Brodě v nemocnici zjišťujeme, že Michalovi je už dobře, že ho dneska pustí domů. Jsme rádi, že to není nic vážného, po vzájemném pokřiku a nákupech, pohlednicích a pokouknutí po městě se vracíme jinou cestou přes Veselý Ždár a Sázavku zpět do Vlkanova. Po cestě při sváče u lesa blbneme s balónem, hrajeme oblíbenou hru na jelena a tento čas nám pak asi trochu chybí, když dojíždíme v dešti a s pláštěnkami posledních 5 km. Nejsme z cukru, Michal nás už čeká a tak večer uléháme kompletní k večernímu čtení a povídání. Dnes jsme ujeli 63 km, docela v pohodě.

Úterý 15.8.06: Prší a nikam se nám moc nechce. Rozcvička je jako každý den, máme službu v kuchyni. Hrajeme u stolu v jídelně různé hry ( Pepíčka, plácanou, elektriku..), popoledni chvíli i venku. Pak vyrážíme do Pavlova (ostatní pěšky, Mravenci na kolách) do stanice ochrany zvířat. Jsou zde hlavně ptáci, dravci, sovy, ale i norek a vydry ( je tu Vydrýsek z večerníčku), i vodní ptáci – labutě, čápi... Jsou zde zvířata, která jsou poraněná nebo odchovaná v zajetí a nemohou zpět do přírody, nebo která se do přírody chystají vrátit. Dozvěděli jsme se spoustu nových věcí, i o elektrických vedeních a jejich riziku pro ptáky. Zpět se vracíme na kolách lesem a nacházíme první houby, pojídáme borůvky a vůbec jsme nezmokli. Opět se vytahuje po večeři balón. Pak ale změna – Bára připravila noční hru, běháme s baterkami podle mapy, hledáme schované vedoucí, luštíme indicie a nakonec prakticky mravenčí družstvo vítězí (byla 4 družstva) a první je v cíli i s rozluštěnou tajenkou. Usíná se dobře, ještě i čtení chvíli je. Dnes tedy kolem 8 km na kole a něco pěšky.

Středa 16.8.06: Konečně sluníčko od rána. Po rozcvičce na kola a jedeme s Mutantama přes Světlou nad Sázavou do Lipnice n.Sázavou. Cestou se stavujeme u rybníka, na koupání to však ještě není. Prohlížíme si Hašků domek s exponáty, pak po chvíli čekání vyplněné čtením i místní hrad. Je to tu zajímavé, částečně zřícenina, ale je na co koukat. Máme pěkný rozhled. Cestou zpět se stavujeme u skalnatého jezírka, někdo si trochu zaplave (jako v ledu), ostatní hrají s balonem, někdo přináší i houby. K večeru dojíždíme zpět do tábora, naplníme břicha sekanou s bramborem, trochu oprava kol a fotbálek na palouku u lesa. Pak se teprve jde na kutě. Dnes jsme ujeli 41 km. Večer přijel Dan starší. Malý Dan si s námi hraje denně.

Čtvrtek 17.8.06: Vzpoura Mravenců, po rozcvičce a snídani nikam nechce část Mravenců jezdit, nikam chodit, nic moc si hrát, snad by je bavilo hraní na počítači. Trochu si povídáme o pohybu, okolí, je tu obava z cesty domů. Vše jsme si vysvětlili a vyrážíme přes Ledeč nad Sázavou (rozchod na zmrzlinku a nákupy) do Koutů a zde pěšky na Melechovskou tvrz, též zříceninu. Cestou sbíráme houby, kde je přeborník hlavně Miloš. Jedou s námi Mutanti a a posléze se i s Rafanama scházím u rybníka nad Kouty. Chvíle koupání a pak část zájemců ze všech oddílů vyráží na kolách( z Mravenců dětí jen Honza) do Humpolce, kde je dle mapy muzeum historických vozidel. Až na místě se dozvídáme, že už 2 roky neexistuje. Pojíme něco dobrot na náměstí a vracíme se zpět. Se skupinkou u rybníka se ještě chvíli koupeme, jdeme na houby a pak už návrat zpět. Dnes z Ledče nad Sázavou ne oklikou, ale přímo do kopce přes Hradec strmější kratší cestou. Taky jsme to zvládli. Většina ujela 42 km, výletníci do Humpolce 67 km. Dnes s námi nejel Jirka, který si včera při kopané poranil nohu. Odpočíval a dával si studené obklady. Večer na jízdě zručnosti již nechyběl a všichni včetně vedoucích si s chutí zazávodili. Večer již tradiční čtení na dobrou noc. Jsme již za polovinou knížky.

Pátek 18.8.06: Tábor se pomalu schyluje ke konci. Služba v kuchyni je opět naše. Dopoledne se hrají trochu hry v táboře, ale hlavně se malují a potiskují trička na památku. Každý chce mít tričko nejlepší, shání se nápady i podpisy. Za dopoledne je vše téměř hotovo. Po obědě se rozjíždíme do Leštiny a zde začíná na rybníce triatlon. Voda sice nic moc, ale následně na kole a při běhu se všichni zahřejí. Nikdo nezůstal na trase, všichni dorazili do cíle a tak jsou vítězi všichni. Nejlepší z Mravenců byl nakonec Miloš, který v závěru předběhl nejmladšího táborníka Michala, za nimi na třetím místě skončil Roman. I ostatní se překonávali. Zpět jsme jeli přes les a chvíli sbírali houby. Už jich bylo na smaženici. A pak už slavnostní táborák, zapalujeme smolnou loučí, vyhodnocení noční hry, triatlonu, celého tábora, písničky s kytarou a opékání buřtů, Muty vypráví pohádku.... Ani se dnes moc nechce do postele. Se závodem mají Mravenci dalších 27 km na kole.

Sobota 19.8.06: Poslední budíček od Báry s kytarou, trochu posunutý kvůli táboráku. Pomalu si ukládáme věci zpět do tašek, dnes mají Mravenci den podle sebe, nikam se jim nechce jet, ale udělali si vlastní dráhu na jízdu zručnosti, hry u stolu i venku, povídání, příprava kol na cestu domů, výměna čísel telefonů a adres..... K večeru skupinka ne všech Mravenců jede do vedlejší vesnice Nezdína podívat se na oboru s daňky a ke kapličce se studánkou v lese. Zde se rozpoutala velká vodní bitva spíše mezi vedoucími, děti stavěly hráze na rybníčku a všichni spokojení a mokří se vracíme zpět do tábora (cca 6 km) abychom uschnuli při fotbálku. Večer odjíždí s rodiči Miloš a Honzik. Naposledy čteme o lovcích mamutů, ale knížka zůstává nedočtena. Poslední usínání.

Neděle 20.8.06: Budíček v 7, kolem 8 již Mravenci s Mutantama vyrážejí z tábora. Jirka, který si omylem nechal naložit cestovní batoh a Petra s rukou v sádře, jedou v doprovodném vozidle s Lišákem seniorem. Nyní teprve vidíme, co jsme před týdnem v sobotu nastoupali od Běstvin, dnes jedeme prakticky 30 km skoro stále z kopce, cesta rychle ubíhá a ani stoupák do Seče nebyl tak hrozný, jak se zdál. Na náměstí v Seči chvíle pauza, opět celý tábor jí, Jiřík sedá s námi na kolo a sjíždíme po pár „zhupech“ již přímo do Chrudimi. Zde jsme poměrně brzo, máme ještě sílu a domlouváme se, že dojedeme na vlak až do Tyníště n.Orlicí. Je to již prakticky po rovině mimo jednoho kopečku do Vysokého Chvojna. A tak jsme všichni včas dorazili do Tyníště n.O., zde jsme potkali i Rafany. Kola se uvelebila v doprovodném vozidle s Mírou Vodičkou seniorem za volantem, my zase ve vláčku a netrvalo dlouho, vystupovali jsme na Václavicích. Akorát přijelo auto s kolama a za chvíli jsme se sešli s Rafanama. Společný příjezd do dopravou ucpaného Náchoda dopadl dobře. Rodiče již očekávali náš návrat. Dnes jsme ujeli 94 km. A tak se naposledy fotíme, rozcházíme a někteří se již těší na příští rok, aby poznali další část naší země, další kamarády a další kapitolu života bez rodičů v partě. Přeji pěkný celý školní rok žákům i studentům a neškolní rok pracujícím. Velké díky kuchaři Péťovi za starost o naše břicha .

Pavel.

Celkem jsme ujeli kolem 450 km za 10 dnů, nejvíce 138 km při cestě do tábora.