Na svět se díváme z kolaI nejmladší hezky dupkaj do kopečka v KrkonošíchMravenci pod Černou horouRafani na VýrovceU táboráku nechybí kytara

Přihlášení

Neznáte heslo k webu?
A byli jste na táboře nebo na víkendovce nebo jste chodili na kroužek?
Napište si o heslo na mail: jirka (zavináč) ventilek (tečka) org.

Přihlášením získáte:

• možnost přispívat na nástěnku a do zápisků
  • možnost být mailem informováni o chystaných akcích a důležitých novinkách
  • Poslední komentáře

Aktuality z tábora v Lanškrouně na FB

Zdravím všechny cyklisty.Ať Vám počasí přeje, máte spousty zajímavých zážitků a najedete hodně kilometrů. Mějte se moc hezky a užívejte. Matějovi posílám velikou pusu. mamka Lukášová
    Leona Lukášová 2020-08-19 09:37:17

Tabor 2017 - 3.den

Zdravíme všechny cyklisty, jsme rádi že vám počasí zatím přeje a že si to užíváte. Velký pozdrav Filipovi a ať vám to ještě šlape na dalších výletech. Moc pozdravují ... více
    Steinerovi 2017-08-15 10:20:39

Tabor 2017 - 1.den

Posíláme moc pozdravů všem cyklistům, přejeme ať Vám hezké počasí vydrží a krásně Vám to šlape. Zdravíme Ondru Žitného z Mravenců...
    Žitní 2017-08-15 06:44:21

Deník cyklistického tábora – Králíky-Dolní Lipka

16.-24.03.2003

16.8.03 sobota

Scházíme se mezi 7,30 až 8,00 na místě před teplárnou s rodiči, batohy, taškami i kufry. Sluníčko nám přeje a kolem 9té hodiny po nezbytném naložení věcí, připomenutí pravidel chování se na silnici a rozloučení se s doprovodem vyrážíme na první den. Jedeme ve dvou skupinách, Rafani terénem přes Orlické hory, ostatní též přes Orlické, ale po silnicích a cestách – přes Peklo ( průzkum brodů), Olešnici v O.h., Plolom, Deštné a Luisino údolí nahoru na hřeben na Pěticestí, dále k pevnosti Hanička, kde se setkáváme s Rafany, kteří již měli asi 6 defektů, Mutyi prorazil plášť (dá-li se to co obalovalo duši jeho zadního kola tímto honosným názvem označit) a poté, co se k nim přidal Zdeněk, též si 2 defekty přivolal. Cestovní větev pokračoval po silnici přes Bartošovice na Zemskou Bránu a po podrobnějším průzkumu vody (Bára, Zuzka i Pavel) a občerstvení stoupáme na Petrovice v Č., dále již nás čekají Petrovičky a Mladkov ( konečně pořádný sjezd) a to už přes Lichkov jen kousek do Dolní Lipky, kde nás čeká ubytování, babča s autem a vlekem ( dorazily s Maruškou a už měly připravenou dobrou večeři). Dojeli jsme všichni v pohodě cca 85 km všichni, ovšem Rafani značnou část terénem.

17.8.03 neděle:

Dnes prvně dle denního řádu startuje část včas na rozcvičku, opozdilci si přidají ještě další cvičení navíc. Snídaně, úklid a bodování a hup na kola. Po silnicích, terénem se stejným cílem – Pastvinská přehradní nádrž. Na skále, pohda, koupání , skákání do vody, přeplavávání , vypůjčení lodiček, karban, hry na suchu i ve vodě , pozorování neúnavně aportujícího psíka ve vodě, ….. Cestou domů ještě oddech s občerstvením a jedeme přímo na večeři. Jsme totiž hladoví mravkomutantni nebo mutomravci? ( Pepa, Zděnek, Bára, Pavel, Péťa, Mravenec, Jakub, Ála, Petra a Evina). Trochu se opláchneme a už připravujeme větvičky na táborák, chvíli fotbálek a kytara, ohýnek, odlesk plamínků v očích, rty notující písničky, hvězdy nad hlavou, voňavé pozdní léto. Ani se moc nechtělo do postele. Rafani (dnes Lukin, Zuzka, Renata, Dan, Míra, Beny) přijíždějí o něco později, jezdily na kolách a koloběžkách na sjezdovce a najeli něco přes 50 km. Kolem 45 najela skupinka „Cestářů“ – Mutyi, Hanz, Martin, Jirka Holeček, Honzik, Jirka Nymš. Večerka se trochu protáhla do čvrt na jedenáct.

18.8.03 pondělí

Původně se mělo odpočívat, ale pěkný den s vidinou deště zítra nás vytáhl na výlet, a to asi pro mravkomutanty ten nejnáročnější, i když „jen“ 74 km. Přes hranice jsme jeli Polskem na Kralický Sněžník, nejvyšší horu stejného pohoří ( přes 1400 m n.m.). 16 km stoupání s posledními 8 km po šotolině a kamenech k chatě pod Sněžníkem, pak asi 1 km pěšky na vrcholek. Cestou osvěžení v Medzigorzi v krásně ledové vodě v potůčku. Pepa si dal pivko a hlídal kola, Zdenda spěchal, aby mu v obojím pomohl. Sice spadlo pár kapek při cestě zpět, ale to nám nevadilo. Už nás totiž blažilo, že jedeme dolů. Všichni jsme zůstali překvapeni až cestou zpět, že jsme to všechno vyjeli. Přes hranici zpět jsme se dostali bez problémů a tak jsme se ještě jeli pozadu podívat do Králík ke hřbitovu. Cestou zpět jsme měli první defekt – Pavel na kameni prorazil plášť i duši. Po večeři jsme si trochu pohráli a šli spát. Rafani tento den spíše odpočívali, byli v Králíkách a na Mariánské hoře, Cestáři se byli vykoupat v Lanškrouně a ujeli také kolem 70ti km.

19.8.03 úterý

Odpočinkový den, opravovali jsme kola, pršelo , trochu se hrál stolní tenis, v tělocvičně, psali pohledy. Vedoucí připravovali triatlon. Odpoledne jsme v budnách šli na pěší výlet do Králík, mimo Rafanů jsme se byli v mlze podívat na Mariánské hoře a pak proběhli město, koupili pamlsky a zpět k večeři též po svých. Pak jsme hráli hry venku ( Člověče, nezlob se s názorovou přeháňkou ), vybájená v tělocvičně a spánek.

20.8.03 středa:

Tak už zase na kola a ven – Rafani na Králický Sněžník a dále Polskem na další přechod a zpět, přijeli unavení až kolenm půl devátě na výborný gulášek, měli asi 75km.. Cestáři jeli s námi do Letohradu, kde jsme si prohlédli 3 místnosti v zámku, Mutyi téměř rozluštil stropní štukatérskou morseovku, pochopil hrací skříňku a skoro opravil starý gramofon. Dále Cestáři mazali na Boudu na prohlídku pevnosti a přijeli k večeři kolem půl osmé, též s defektem. Mravenci jsme pokračovali na zříceninu hradu Žampach – zřícenina totální, vymysleli jsme ji historii včetně „Divé Báry“, názvu Žumpach …. Kola nám hlídala nádherná užovka, slyšeli jsme ji i syčet – je nafocená. Zpět jsme projeli zámečkem v Žampachu, kde jsou umístěni postižení lidé. Zpět přes Letohrad a dále na Jablonné nad Orlicí. Zdenda si vybral všechna děvčata ( mimo Báry sebral zbytku oddílu i Álu, Evinu a Petru) a s nimi jel údolím Orlice do Mladkova a „domů“, ostatní jsme jeli „hore kopcom“ přes sedlo pod Suchým Vrchem, Červenou Vodu a Boříkov také domů. Celkem jsme ujeli opět přes 70,dnes 76 km. Večer se začala dělat trička ( sehnaly se foukací fixy), děvčata již měla nápaditou šablonu hotovou ze včerejška. Pár kluků hrálo fotbálek, ostatní se chystali odpočinkem na zítřejší triatlon. Tak dobrou noc a hodně sil zítra.

21.8.03 čtvrtek:

Den T, tedy TRIATLON. Obava, naděje, napětí, … Přes kopec na Pastviny – přehradu, a už startují děti ve 4 kategoriích. 2x přes přehradu, asi 2,5 km běh do kopce a okruh s asi třetinou v terénu kolem 8mi kilometrů. První jednoznačně Míra Vodička- Lišák v celkovém čase 32min.,50s ( plavání 4 min., 55s). Na druhém místě Dan Maršík 35,22 ( 5,28), třetí Beny 36,02 (5,21), pak již tu je prní patnáctiletý Honza Křižka 41,47 (7,13), pak první Mravenec Peťa Lochman 42,35 (5,40), další je druhý Mravenec Jakub Chmelař 44,25 ( 5,50), následuje bomba - první cyklistka Petra Fulková 44,37 (5,30), pak druhý patnáctiletý Jirka Nymš 47,22 ( 10,30 – plavání jej trochu zradilo), pak již tu je druhá závodnice Ála Lochmanová 47,23 ( 6,25). Dojela prakticky s Jirkou, předjetí proběhlo v cílové rovince. Třetí mravenec Mravenec přijížd 49,48 (7,45). No a pak dojíždějí dva smolaři s defektem a výměnou duše společně v čase 1,12,05 Evina Johnová ( 6,50) a Martin Sháněl ( 6,33), oba spadli pro defekt z dobrého průběžného umístění. Babča s Maruškou s chleby, jogurtem, zeleninou…. dorazila právě včas po závodě, vedoucím však v té době moc nechutnalo, protože se chystali též, prvně v éře táborů, na trať. Nepodařilo se mladší část tábora přemluvit, aby nás na trať nehnali, nedali se obměkčit. Omluveni byli pouze Zuzka a Zdenda a ostatní hop do vody Pastvinské přehrady a pak po stejné trase jako děti se snažily v nevýhodě poledního žáru dojet alespoň do cíle. Samozřejmě mimo Lukina 39,28 ( 5,27), který předjel bráchu a vyhrál v kategorii vedoucích a dokázál, že k Rafanům patří. Bez porblémů dojel na druhém místě i vedoucí Cestářů Honza Kučera v čase 42,5l (5,17). Pak už je dlouhá pauza, kde se nakonec Renatou nenechal předjet veterán Pavel 48,07 ( 6,52) , Renča s problémy na přehazovačce 49,49 ( 6,15). Hned v závěsu se šítí Pepa Čech 51,27 ( 7,05) a Bára 57,11 (9,03), která si kousek zajela. Těsně přes hodinu přijel Jirka l,00,50 ( 10,09) , který překonal sám sebejiž v době startu. Pole uzavíral pohodář Mutyi, který zvolil taktiku, že kolo me je milejší, než výsledek závodu – l,05,10 (14,31). Jemu patří uznání za odvážné přeplavání přehrady tam a zpět. Pak jsme si všichni oddechli, pojedli a společně jeli kousek dál se slunit, hrát si a koupat se v přehradě. Cestou domů nás Rafani zavedli na sjezdovku, kde se jezdí na koloběžkách či na kolách. Vyřádili jsme se a pak už domů na večeři. Po večeři hry v jídelně a pak už večerka. Ujeli jsme asi 4l km. Včetně závodu.

22.8.03 pátek:

Jsme trochu rozlámaní po triatlonu, ráno se loučíme s Honzou Kučerou, který odjíždí, ještě podepisuje trička, pak ahoj a rozjíždíme se. Cestáři s Renčou od Mladkova přes Suchý vrch, Červenou Vodu, na Šumperk a přes Hanušovice do Králík, pak si ještě kousek vyjeli, aby jako první letos na táboře měli stovku. Sláva jim. Rafani jeli naproti Mírovi vodičkovi seniorovi, který vyjel z Náchoda ráno, sešli se na Haničce, projeli se terénem, vykoupali na Pastvinách a projeli se na koloběžkách a kolách na svahu sjezdovky a ujeli kolem 90ti km. Mravenci jsme jeli do Králík kupovat ceny, pak jsme se stavili u polního letiště pro letadla ( Dromedáry, Andulu) prákující vápencem lesy. A pak serpentýnami z Červené Vody na Suchý vrch. Neochotná obsluha kiosku u vyhořelé boudy nám nesebrala dobrou náladu, kamenitým terénem jsme svedli a snesli kola kousek níže a už to šlo opět cyklisticky ke vstupnímu objektu pevnosti Bouda. Prohlídka byla zajímavá a trvala přes 2,5 hod. Přes Těchonín a Mladkov zpět domů, příprava ohniště – táboráku, práce na tričkách, diplomech, …. Večeře a následně již za tmy začíná táborák. Vyhodnocení triatlonu, úklidu ( jednoznačně vyhrál Martin Sháněl, na chvostě společně Dan s Benym), předání diplomů, legrace, fotky. Opékání buřtů, chlebů, písničky Eviny, Báry, Zdendy, … pohádky od Mutyiho, … Večerka až ve 23 hod., málo kdo ji stihl. Večer ještě s rodičí odjíždí Lukin se Zuzkou, k Rafanům jde Zdenda a Lišák senior.

23.8.03 sobota:

Budíček až po 8mé hodině, dále bez rozcvičky na snídani, opravy kol a odjezdy o něco déle, než obvykle. Rafani přes Sucháč na Pastivny, Mutyi s Honzou Křižkou a Jakubem Chmelařem šli do Králík na vojesnské slavnosti. Ostatní po práci na tričkách jeli přímo na Pastviny koupat se a odpočívat. Mravenci cestou domů se stavili ještě v Lichkově ve vojenském muzeu – v bunkru. A zítra už jedeme domů. Čeká nás úklid, balení. Začínáme už večer, kdy odjíždí Martin Sháněl.

24.8.03: Neděle:

Budíček dříve, snídaně (rozcvička poklusem na snídani) a balení, pakování věcí do auta, oprava brzdových světel, přenesení postelí, úklid, pozavírat okna a kelem půl desáte se již houfujeme k odjezdu. Renča zůstává – přijede pro ni její Kubíček. Loučíme se s ubytovacím areálem, Sucháčem, horou Bouda, pak s koloběžkovým lyžařským vlekem, přehradou Pastviny a míříme do Vamberka a odtud údolím Orlice na zříceninu hradu Litice. Končí zde vystoupení rytířů, procházíme hrad včetně věže s vlastním výkladem, šermujeme mezi sebou, na nádvoří pojídáme babčino a Maruščino poslední svačinové poselství. Ještě Jakubovi opravit přehazovačku po pádu a pak dále do Potštejna ( Jirka Holeček přetrh řetěz), Rychnova a proti větru k „sekeře“, kde naposledy posvačíme. Všichni se scházíme v Novém Městě na náměstí na zmrzlině a pak již společně k rodičům, přítelkyním, manželkám….. Všichni zdrávi a v pořádku.

Letos se mi na táboře líbilo a děti i vedoucí i kuchařky byli dnešní mluvou super. Jsem rád, že jsme všichni v pořádku doma a již se těším na fotky a vzpomínky, které vždy předčí realitu. Tak ahoj. Pavel.

Rafani : Lukin, Zuzka, Renča, Míra, Dan, Beny

Mutanti –cestáři: Mutyi, Hans Kučera, Jirka Nymš, Honza Křižka, Martin Scháněl

Mravenci až mravcomutanti či Mutomravci : Pavel, Pepa, Zdeněk, Bára, Jirka Holeček, Ála, Evina, Petra (nakonec přeběhla k Rafanům), Péťa, Mravenec, Jakub.

Kuchyně: Babča, Maruška.

Celkem 12 dětí, 10 vedoucích a 2 kuchařky.