Rafani na VýrovceI nejmladší hezky dupkaj do kopečka v KrkonošíchMravenci pod Černou horouNa svět se díváme z kolaVečerní radovánky

Přihlášení

Neznáte heslo k webu?
A byli jste na táboře nebo na víkendovce nebo jste chodili na kroužek?
Napište si o heslo na mail: jirka (zavináč) ventilek (tečka) org.

Přihlášením získáte:

• možnost přispívat na nástěnku a do zápisků
  • možnost být mailem informováni o chystaných akcích a důležitých novinkách
  • Poslední komentáře

Aktuality z tábora v Lanškrouně na FB

Zdravím všechny cyklisty.Ať Vám počasí přeje, máte spousty zajímavých zážitků a najedete hodně kilometrů. Mějte se moc hezky a užívejte. Matějovi posílám velikou pusu. mamka Lukášová
    Leona Lukášová 2020-08-19 09:37:17

Tabor 2017 - 3.den

Zdravíme všechny cyklisty, jsme rádi že vám počasí zatím přeje a že si to užíváte. Velký pozdrav Filipovi a ať vám to ještě šlape na dalších výletech. Moc pozdravují ... více
    Steinerovi 2017-08-15 10:20:39

Tabor 2017 - 1.den

Posíláme moc pozdravů všem cyklistům, přejeme ať Vám hezké počasí vydrží a krásně Vám to šlape. Zdravíme Ondru Žitného z Mravenců...
    Žitní 2017-08-15 06:44:21

Mravenci na táboře Klášterec nad Orlicí

14.-23.8.2010

1.den sobota 14.8.2010

Kolem 8 hod. se scházíme v Náchodě u teplárny. Je zataženo, před chvílí přestalo pršet, všude kaluže… To nás ale neodradilo. Po úvodních povídáních kolem 9 hodiny vyrážíme do neznáma. Přes Ostrovy, přes Peklo a Doly pod Novým Hrádkem dorážíme do Olešnice, kde se setkáváme s ostatními oddíly. Trochu mrholí, na Čihalce však je po stoupání vedro všem. Pohraničníci nikde nejsou, tak hup do Polska a přes Zieleniec na přechod do Orlického Záhoří. Po cestě se 2x na pár minut zastavujeme pod přístřeším pro deštík. Přitom hrajem seznamovací hru na pamatování si jmen. Je tu 7 Mravenců – podle čísel Kuba, Matýsek, Zděna, Adam, Dan, Jarda a Pavel. Vedoucí Ivča a Pavel a ještě s námi jede Lukin. Přes Neratov je již sluníčko. Stavujeme se na jídlo v penzionu U Rampušáka a po odpočinku pokračujeme přes Bartošovice k Zemské bráně. Chvíli u vody (a že je jí po dešti dost) a pak už po přechodném stoupání a klesání již v poklidu pokračujeme kolem Orlice do Kláštěrce n. Orlicí. Školu nacházíme snadno a rychle, ubytování ve velké třídě ve škole, gulášek, čaj sprcha, úvodní povídání a seznamování se s táborovým řádem, novými kamarády.. A pak už pohádka a zasloužený spánek.

Ujeli jsme 75km bez vážnějšího spravování či maléru.

Poslední fotka a můžeme vyrazit směrem k PekluObčerstvovací pauzaU Zemské brány

2. den neděle 15.8.2010

Po rozcvičce, bodování a snídani (mňam nutela s rohlíčkem) kolem 9té hod. odjíždíme na obhlíďku Pastvinské přehrady. Přes obec Pastviny jedeme až k hrázi a za chvíli se již koupeme v kempu. Ale jenom chvíli, přicházející bouřka s průtrží mračen nás zahnala na zakrytou terasu bufetu, kde trávíme dopoledne jídlem , povídáním a hrami. Docela to uteklo, jedem pár kilometrů k mostu v Pastvinách a zde vyrážíme na 2 šlapadlech na hodinovou plavbu. Docela si to na sluníčku užíváme. Skluzavka na šlapadle je využívána, osazenstvo se za jízdy přesunuje…kolem skály, chatky, lesy, plachetnice. Pohodička. Pak ještě chvíli na sluníčku a už se vracíme do Kláštěrce. Máme chvíli času do večeře, tu vyplňujeme fotbálkem. Po večeři pak již čeká nutná sprcha a skupinové hry v altánku za školou. Po večerní hygieně dlouhatánská pohádka uspala většinu výletníků-táborníků

Dnes jsme ujeli 15 m na kole, více než kilometr na šlapadle a spousty metrů při rozcvičce, fotbálku a dalších hrách. Celkem již 90km.

Mravenčí šlapadlo stále ještě s vedoucímiDva muži přes palubu

3. den pondělí 16.8.2010

Po vydatné rozcvičce a snídani vyjíždíme za podpory sluníčka do kopce do Vlčkovic, odtud sjíždíme do Těchonína a po posílení se v místních potravinách stoupáme 4 km k tvrzi Bouda. Máme kliku, za chvíli je prohlídka. Teplé oblečení máme s sebou a tak i v podzemí je zima snesitelná. Po jídle vyrážíme do terénu a společnými silami se dostáváme na vrchol Suchého vrchu. Je nádherný výhled na pohoří Králického Sněžníku, Orlické hory a v dáli jsou nejen Jeseníky, ale na druhé straně i známá silueta Krkonoš. Po krásném sjezdu přes Orličky a Jamné nad Orlicí ujíždíme před bouřkou a mraky. Následnou průtrž mračen s krupobitím jsme přečkali v částečném bezpečí autobusové zastávky – dovnitř zaflakoval déšť a museli jsme stát na lavičkách nebo se schovat za dřevěné ostění, abychom i uvnitř zastávky nebyli promočení. Poté bleskovým tempem ujíždíme do tábora, kam dorážíme v pláštěnkách a mírném dešti jako první. Cestou vidíme v příkopech hrstě krup. Sprcha, večeřička a chvíle her, pohádka a všichni spokojeně usínáme….

Ujeli jsme 45 km, z toho 12 s pláštěnkou :-) Tedy celkem již 135 km

Mravenci se nechtěli nechat zahanbit od Rafanů, takže si aspoň na Sucháč vyšli s kolama na zádech Při zpáteční cestě nás zastihl menší déšťTady jsme spali

4. den úterý 17.8.2010

Je chladněji, pod mrakem, po ránu se probouzíme rozcvičkou a pak mňamka k snídani, makovec s polevou a kakaem. Tepleji ustrojení vyrážíme podívat se na opuštěný kostel za Bartošovice, omylem si ještě vyjíždíme asi 2 km do kopce směrem k pevnosti Hanička. Kostel, o kterém básnili Rafani, jsme nakonec objevili. Pojedli jsme sváču od Péti a pohráli u hořících svíček „Městečko Palermo“ spolu s Alíkama, kteří si přijeli též pohrát. Kolem půl druhé volal Péťa, že se nám blíží dle radaru déšť a tak jsme natáhli neprofučky bundy a vyrazili k „domovu“. Po cestě se potkal Matýsek blíže s louží, jinak vše proběhlo bez problémů. Pršet začalo až pár minut po našem příjezdu. Všichni už byli na místě. Za chvíli byl pozdnější oběd a začalo povídání o dopravě, první pomoci a dále se rozbíhaly hry v jednotlivých kmenech. A hráli jsme si nejen do večeře, ale až do večerní pohádky. Asi si budeme hrát i zítra – prý bude taky pršet. To nevadí, alespoň si nožky odpočnou.

PS : dnes s námi cestoval Muty na lehokole, stal se atrakcí.

Dnes jsme ujeli 29 km a vůbec jsme nezmokli. Celkem 164 km

Muty na lehokole byl po rovině rychlejšíMěstečko Palermo ve starém opuštěném kostele nemělo chybuIndoorový minitáborák

5. den středa 18.8.2010

Od rána je pod mrakem, rozcvička ještě venku proběhla a po snídani se hrají soutěže v rámci rodů – jednotlivých indiánských skupin. Ještě před obědem řádíme v místní sokolovně v tělocvičně – vybíjenou, přehazovanou i fotbálek. Po obědě je odpolední klid při klavíru ( Pavlík je šikovný klavírista). Využíváme chvíli, kdy neprší, k časovce jednotlivců – jízdě do kopce kolem 2,5 km. Všichni se fest snažili. Jakub soutěžil za Alíky, kde si vedl velmi dobře a vybojoval mezi nimi 2. místo. U Mravenců vyhrál Dan, na druhém místě byl Jára a na třetím Adam. Hry ve škole v podvečer vystřídala opět sokolovna s vybíjenou a již osvědčeným fotbálkem – 6 družstev každý s každým. Docela makačka. Po večeři po rodových soutěžích a pohádce spánek po poklidném dni.

Dnes jsme ujeli 6 km – časovka. Celkem 170 km.

6. den čtvrtek 19.8.2010

Sice dnes dle předpovědi nemá pršet, ale mraky se škaredí už od rozcvičky. Vyjíždíme po snídani podél přehrady k Nekoři. Zastavujeme se na místě, kde býval kdysi hrad Nekoř. Je tam již k tušení jen zbytek hradního příkopu. Směrem na Letohrad jsme chvíli pod střechou autoservisu kvůli dešti. V Letohradu jsme byli v Muzeu řemesel v Novém dvoře, včetně ukázek strojů v pohybu. Bylo to hodně zajímavé. Dobře bylo, že další vydatný déšť nás zastihl ještě před odjezdem. Pod střechou jsme si zahráli hry, pojedli svačinooběd a už uháníme po cyklostezce k Žamberku. Tyršova rozhledna nás přivítala příjemnou dřevěnou vůní, rozhled je trochu omezen stromy. Přesto jsou vidět okolní kopečky, letiště , vesničky. Po zastávce v marketu s nákupem sladkostí se přesouváme k rodnému domku Václava Prokopa Diviše, vynálezce bleskosvodu, filosofa, léčitele, teologa.... a vůbec povšechně vzdělaného člověka. Po prohlídce zajímavé expozice se vracíme zpět po silnici do Klášterce. Po dobré večeři a večerních hrách po pohádkách opět rychle usínáme….Dobrou noc.

Dnes jsme ujeli 39 km. Celkem 209 km.

7. den pátek 20.8.2010

Konečně se udělalo hezké počasí. Po ránu se začínají vyrábět a vybarvovat táborová trička, současně po družstvech probíhá jízda zručnosti . V našem družstvu byl nejšikovnější Pavel, za ním na druhém místě Adam a za ním na místě třetím Zděnda. Již před polednem jsme seděli u oběda a po chvíli klidu vyrážíme na seznamovačku s tratí triatlonu. Připravil ji Beny . Po plavání v Pastvinské přehradě vyrážíme do kopce a pak polní cestou se napojujeme na okruh dlouhý necelých 10 km. Po dojetí cyklistické části ještě asi 1,5 km běh. Byla to makačka. Na prvním místě s přehledem vyhrál Dan, když byl nejzdatnější Mravenec Jakub přiřazen do soutěží k Alíkům, kde skončil na krásném 2. místě… O druhé místo u Mravenců se vedl nelítostný boj, nakonec ale druhé místo vybojoval Matýsek před Jardou a Adamem. Utekl jim vlastně až v běžecké části, do té doby se borci různě střídali. V konečném čase třetího místa hrály roli trestné vteřiny z plavání za chůzi po dně. Pokračovalo se koupáním na přehradě, prohlížením výstavy plazů, jízdou na člunu Pálava s dobrovolným i ne moc dobrovolným koupáním… K večeru se dokončovala trička a pak již hurá k táboráku pro diplomy a ceny za triatlon, jízdu zručnosti i časovku do vrchu. Nakonec pár písniček s kytarou na dobrou noc . Tři z dětí, z Mravenců jenom Dan, šli spát s Pavlem a Lukášem pod širák. Spalo se nádherně voňavě.

Dnes jsme ujeli 22 km i s triatlonem Celkem 231 km.

Dopolední jízda zručnostiPřevracení Pálavy přeplněné MravenciProjeli jsme se i vláčkem Pastviňáčkem

8. den sobota 21.8.2010

Sluníčko budilo venkovní spáče, přišli až na snídani. Po deváté vyrážíme terénem do Kunvaldu, kde obdivujeme přes 400 let starou lípu , kterou zasadili příslušníci Jednoty bratrské. Když roztáhneme ruce, akorát obejmeme celý její kmen. Zanedlouho jsme pak v památníku sboru Jednoty bratrské. Po prohlídce a chlebovém obědu kolem pomníku Jana Ámose Komenského odjíždíme na rozlučku s přehradou. Na hodinku šlapadla, otužilci ( mimo vedoucích Lukina, který včera večer přijel, a Pavla se ještě z dětí koupali Adam a Pavel) okružní jízda kolem přehrady vláčkem a již zpět „domů“ do školy do Klášterce. Dokončování triček , úklid, balení, ale ještě táboráček s vyhodnocením pořádku, soutěží, her, rozdáváním diplomů, legrací, opékáním , písničkami.. A loučení se pomalu s atmosférou tábora.

Dnes jsme ujeli 24 km. Celkem 255 km.

9. den neděle 22.8.2010

Dnes jsme bez rozcvičky, po snídani balíme zbytek věcí a úklid přenecháváme Rafanům. Kolem 9 hod. vyrážíme stejnou cestou, jako na tábor, zpět domů. Kolem Divoké Orlice přes Bartošovice, Neratov do Orlického Záhoří. Zde poobědujeme chléb od Péti, potkáváme se s Rafanýma, kteří míří na Masarykovu chatu, my pokračujeme po Polsku , stoupáme do Zelence. Po odpočinku na polské straně přejíždíme k chatě Šibalka v Olejnici. Trochu jídla a pití dle chuti a už ujíždíme pod Novýcm Hrádkem přes Doly do Pekla. Jsme tu první, nanuček na rozloučenou, za chvíli dojíždí Rafani, Alíci skupinové foto v nových tričkách a pomalu přesun do Náchoda, kde nás už v 17 hod. očekávají rodiče. Dnešní cesta byla trochu složitější, i když Mravenci šlpali dnes skvěle a bez brblání vše vyjeli. Odřel se nám Zděnda i Jára a trochu Matýsek. Iva navíc píchla kolo, učili jsme se tedy i vyměnit duši.

Závěrečná fotka v Pekle

Hurá k rodičům, vana, pračka…. Ahoj za rok.

Dnes jsme ujeli 72 km, celkem za tábor 327 km – a to je dost dobrý

Mravenčí hymna :

Mravenci v srpenci príma věc je být, o ničem krásnějším netroufám si snít.
    Najdou sušenku, jsou venku, na kola sednou. S mravenci v srpenci, to je cyklošou.
    Když pílí k cíli, spěchají, šedesát, všechny vzadu nechají, nechtěj spát.
    Mravenci v srpenci príma věc je být, o ničem krásnějším netroufám si snít