Na svět se díváme z kolaVybíráme cesty krásnou přírodouI nejmladší hezky dupkaj do kopečka v KrkonošíchNávštěva u horské služby ve ŠpindluRafani na Výrovce

Přihlášení

Neznáte heslo k webu?
A byli jste na táboře nebo na víkendovce nebo jste chodili na kroužek?
Napište si o heslo na mail: jirka (zavináč) ventilek (tečka) org.

Přihlášením získáte:

• možnost přispívat na nástěnku a do zápisků
  • možnost být mailem informováni o chystaných akcích a důležitých novinkách
  • Poslední komentáře

Aktuality z tábora v Lanškrouně na FB

Zdravím všechny cyklisty.Ať Vám počasí přeje, máte spousty zajímavých zážitků a najedete hodně kilometrů. Mějte se moc hezky a užívejte. Matějovi posílám velikou pusu. mamka Lukášová
    Leona Lukášová 2020-08-19 09:37:17

Tabor 2017 - 3.den

Zdravíme všechny cyklisty, jsme rádi že vám počasí zatím přeje a že si to užíváte. Velký pozdrav Filipovi a ať vám to ještě šlape na dalších výletech. Moc pozdravují ... více
    Steinerovi 2017-08-15 10:20:39

Tabor 2017 - 1.den

Posíláme moc pozdravů všem cyklistům, přejeme ať Vám hezké počasí vydrží a krásně Vám to šlape. Zdravíme Ondru Žitného z Mravenců...
    Žitní 2017-08-15 06:44:21

Mravenci v Hostinném

Co jsme tedy za 9 slunečných nádherných dnů prožili ?

1. den sobota 15.8. 09

Po úvodním ceremoniálu, poučení, focení a rozloučení se s rodiči odjíždíme na kolách (mimo Matýska, kterého maminka do Hostinného dovezla) z Náchoda přes Vysokov, kde se zastavujeme u pomníku horského myslivce z války v r. 1866 , dále kolem letiště Vysokov a přes Studnice do Babiččina údolí. Po osvěžení u splavu jedeme údolímÚpy až do Havlovic, kde je další jídelní zastávka, dále zleva po polních a lesních cestách objíždíme Úpici a zastavujeme se na pěkném koupališti v Radči. Po příjemném koupáníčku pokračujeme přes Starý Rokytník ( za ním nám Matěj ukázal první a naštěstí poslední salto přes řidítka jen s trochou oděrek), Staré Buky na Vlčice a zde již polní cestou do Čermné a do Hostinného. Ubytování v Národním domě, kdy nyní sídlí dětská organizace, nacházíme snadno a kolem 18. hod. se ubytováváme v pěkné místnosti se spoustou hraček. Na koberci na karimatkách ve spacáku nám bude dobře. K večeři dobrý guláš a poté, co Rafani (nejstarší oddíl) připravili ohniště, máme ještě večer seznamovací hry u táboráku. Předáváme Šimona k 2. oddílu – Mutantům, od nich si bereme Pedra. Matýsek je již též s námi a tak po tradičních pohádkách na dobrou noc kolem 22 hod. usínáme.

Najeli jsme 61 km

Obrázek k zápisku Mravenci v Hostinném

2.den neděle 16.8.2009

Po standardním zahájení dne – v 7,30 budíček, pak rozcvička, v 8 snídaně, pak bodování pořádku a příprava na cestu – vyrážíme v 9 hodin na celodenní výlet. Přes hráz přehrady Lesní Království ( naše obvyklé místo , kterým jsme opakovaně projížděli při výletech) pokračujeme zvlněným terénem přes Bílou Třemešnou, Doubravici (tady Matýsek neodolal a skočil si z cesty do kopřivové lázně – nesl to statečně) , Lanžov do Velkého Vřešťova, kde máme chvíli volna na koupání na přírodním koupališti. Pak pokračujeme do Cerekvice nad Bystřicí, kde má Muty domluvené ukázky historické lukostřelby, souboje mečem, obranu štíty…. – byly tam všechny oddíly, zkusili jsme střelbu z luku , tíhu meče i štítů . Všem se ukázka líbila. Cestu zpět absolvovala Natálka ( tento den má narozeniny – tedy mimo gratulace i dárek oddechový) a Pedro autem. Bylo vedro,zpět jsme se zastavili v Lanžově na koupališti. Když jsme v podvečer dojeli do tábora stejnou cestou, bylo na tachometrech 62 km.

Po večeři začal etapový závod – do vrchu k Čermné, 2 km na čas, výsledková listina je v celotáborové zprávě, všichni jsme se snažili. Večer pak začala celotáborová hra, rozdělení do rodů, hádanky, hledání knoflíků, motto dne, názvy a barvy oddílů a mnoho různých soutěží, které probíhaly po dobu celého tábora. A pak už rychle na pohádky do spacáku.

Tento den jsme ujeli celkem 67 km.

Obrázek k zápisku Mravenci v Hostinném

3. den pondělí 17.8.2009

Oddychový den, dopoledne projití po městě, nakoupení maličkostí, pohledů, poslání zpráviček domů, zmrzka. Po poledni odjíždíme na koupaliště do Dolní Kalné, kde prakticky celé odpoledne řádíme u vody, Matýsek se učí lépe plavat, začíná skákat do bazénu, pilují se skoky, dělají blbosti, jak to je u vody zvykem. Hrajeme s balonem odbíjenou, přepadáme vedoucí dalších oddílů s balonky s vodou …..hodně smíchu a radosti. K večeru se vracíme zpět do tábora, trochu jinou lesní cestou. Pokračují hry v místnosti, vyhodnocení za minulý den….a večer hup do pelíšků. Parádně jsme si odpočinuli na zítřejší náročný den.

Celkem jsme ujeli 16 km.

4.den úterý 18.8.2009

Dnes po ránu spěcháme,čeká nás asi nejtěžší den s cílem „Černá Hora“ – zvládneme to vůbec?. Hned po deváté vybaveni jídlem vyrážíme přes Rudník, nádherné chatkové údolí Bolek na první cíl- Hoffmanovy boudy. Zde je odpočinek s občerstvením a pak již rozpáleným asfaltem na Černou Horu. Proti jezdí koloběžky s lidmi z lanovky. Nakonec kolem 14. hod. se značným úsilím jsme všichni u rozhledny na vysněném kopci (1299 m.n.m.). Většina vystoupá po schodech na rozhlednu, odkud máme nádherný výhled od Orlických hor, Boru a Hejšoviny na Jestřebí a Vraní hory a na celé Krkonoše. Dalekohledem jsou vidět i lidičky na Sněžce. Pohled jako z letadla. Po odpočinku projíždíme kolem Kolínské a Pražské boudy k Náchodské boudě a dolů (až bolely ruce od brzdění) do Černého Dolu. Přes Fořt a Rudník se dostáváme zpět do tábora. Před táboráčkem si chvíli zahrajeme s balonem a pak už pokračují táborové hry u ohně. Vydařený výlet a spokojenost z toho, že jsme to všichni zvládli. Celkem jsme ujeli 43 km, ale převýšení bylo značné. (cca 950 m).

Obrázek k zápisku Mravenci v Hostinném

5.den středa 19.8.2009

Po obvyklém ranním obřadu odjíždíme ( bez Pedra – odpočívá v táboře) do Dvora Králové do zoologické zahrady. Od 10 hod. prakticky do 15ti jsme v zahradě, slyšeli jsme povídání o slonech, žirafách, papoušcích, opičkách , prošli jsme zahradu křížem krážem, děti měly poznávací soutěž s vyplňování listů a podrobnějším se seznámení s některými zvířaty. V kombinaci s vedrem to bylo únavné a proto jsme ze zoo zamířili hned k vedle ležícímu koupališti. Cestou zpět jsme poblíž přehrady v Bílé Třemešné měli 2.etapu závodu – na čas, okruh asi 4 km. Večer pak pokračují celotáborové hry .

Celkem jsme najeli 52 km

Obrázek k zápisku Mravenci v Hostinném

6.den čtvrtek 20.8.2009

Druhý celodenní výlet , místo Renči, která jela dnes s Rafanama, s námi jede Muty. Stoupání do Mostku nám dalo zabrat, byl to ale trénink na stoupání z Horní Brusnice na Zvičinu ( 671 m.n.m.). Na vršku chvíle oddechu, nanuk, svačinka a pokračujeme přes Vidonice na hrad Pecka. Obdivuhodné dílo je z velké části poničeno, ale přes 50 metrů hluboká studna a hladomorna vzbudí jistě respekt. Prohlídka byla zajímavá a přiměřeně dlouhá, závěr v mučírně zanechal jistě dojem. Za chvíli dojíždíme na koupaliště v Pecce a po osvěžení přes Borovnici , kde stával větrný mlýn, a Borovničku zpět do Mostku , přes kopec do Dolní Olešnice a do Hostinného již po rovnější nekopcovité hlavní cestě. Dnes také byl s námi naposledy Pedro, večer pro něho přijeli rodiče a s diplomem za zlepšení odjíždí domů.

Po večerních hrách odcházíme hledat nocleh pod širákem – na několika místech včetně „Výchovného ústavu“ se nám nedaří, nakonec jsme však našli pěkné místečko na louce pod lesem a spolu s Mutanty pod hvězdami při „Perníkové chaloupce“ usínáme.

Najeli jsme 51 km.

Obrázek k zápisku Mravenci v Hostinném

7.den pátek 21.8.2009

Po klidné noci rušené pouze „štěkáním“ srnce na louce nás budí sluníčko. Během dopoledne probíhá vedle táborových her i zdobení triček - obrázky podpisy, nástřik loga… Současně probíhá důležitá cyklistická akce - jízda zručnosti. Nejvíce překvapila Natálka, která ji zvládla z Mravenců nejlépe a porazila i starší kluky a holky v celkovém hodnocení. Po obědě a chvíli klidu se odpoledne přesouváme do Dolní Kalné na koupaliště, kde je zahájena hlavní sportovní akce tábora – triatlon. Dle věkových a výkonnostních kategorií je upravena i délka plavání, jízdy na kole a běhu . V nejmladší kategorii vyhrála devítiletá Natálka nad ještě ne osmiletým Matýskem, oba bojovali statečně. Smůlu měl Míla, který boural, odřel se a třetí místo mu vyfoukl David. Na 2. místě byl Áďa a první skončil Matěj. Ten již byl zkušený, protože byl na táboře podruhé a věděl , co ho čeká a jak rozvrhnout síly. Boj to byl vyrovnaný. Pak ještě koupáníčko a odjezd zpět do tábora. Vyhlášení vítězů triatlonu a předání diplomů s odměnou probíhalo večer u táboráku, byly ukončeny a vyhodnoceny některé celotáborové soutěže . Zpěv u ohně však byl přerušen deštěm( po týdnu vedra docela příjemným), takže ani nebyla moc posunuta večerka.

Dnes spolu s triatlonem Mravenci najeli 28 km

Obrázek k zápisku Mravenci v Hostinném

8.den sobota 22.8.2009

Výprava do Špindlerova Mlýna přes Vrchlabí. Bohužel bez Natálky, kterou bolí v krku a má trochu teplotu. Kolem 13. hodiny proti větru, ale prakticky bez deště stojíme před chatou Horské služby. Muty zde domluvil přednášku a ukázku techniky. Zajímavé povídání s obrázky nám přiblížilo život v horách, práci Horské služby i to, jak se sami máme v horách chovat . V Trutnově i Hostinném sice pršelo, ale my jsme ani cestou zpět nezmokli. Protože však hrozba deště byla, Matýska jsme raději zpět poslali autem s Mutym. Při zpáteční cestě proběhla poslední rychlostní etapa, asi 2 km mírně z kopce po silnici, síly a výsledky byly vyrovnané. Veškeré táborové hry, závody i jednotlivci byli vyhodnoceni při posledním společném večeru. Trochu se nám sice protáhl, ale bylo ve vzduchu cítit nejen přátelství a kamarádství, ale i smutek z nastávajícího rozloučení.

Ujeli jsme 62 km.

Obrázek k zápisku Mravenci v Hostinném

9. den neděle 23.8.2009

Od rána balíme ,uklízíme, připravujeme tašky, karimatky, spacáky k odvozu. Natálka jede autem domů, ostatní po 9. hod. vyjíždíme na kolách. A to i s Matýskem, který se výrazně po týdnu jízdy zlepšil a dokonce cestou domů dosáhl z kopce rychlosti 31km/hod. Na začátku tábora jsme z kopce jezdily desítkou. A šlapali jsme zase kolem přehrady, přes Dvůr Králové n.L., zastavili jsme se na obědosváču v Choustníkově Hradišti. Pak přes Vlčkovice do Chvalkovic, kde byla pauza na koupališti. Mimo vedoucího se ale nikomu do vody nechtělo, svítilo sice sluníčko, ale už nebylo tak vedro. Houpačky a koltoč s prolejzačkami však byly taky dost dobré. Rozdělili jsme si závěrečné pokřiky . Další sraz po přejezdu přes Újezdec byl u splavu v Babiččině údolí. Z děti si skočili do vody Matěj a Áďa. Po zastávce ve Zlíči na zmrzlinu již jedeme přes Starkoč a Vysokov do Náchoda, ještě převlečení do táborových triček a hurá za rodiči… závěrečné foto, básnička a pokřiky z tábora .. a tábor se stává minulostí. Mnohé děti se domlouvají na tábor za rok – asi nejlepší odměna pro vedoucí.

Poslední den jsme ujeli 54 km

Celkem za tábor Mravenci ujeli obdivuhodných : 434 km.

Téměř denně jsme se koupali a jeli jsme kolem 3 větších řek – Metuje, Úpy a Labe.

Viděli jsme část Podkrkonoší a Krkonoš.

Účastníci abecedně seřazení :

Dodošová Natálie - Natálka - dcera
    Drozdek Adrian - Áďa - táta, původně máma
    Kahl Petr -  Pedro - (převzat po prvním dnu z vyššího oddílu)
    Koncoš Matěj - Matýsek - bratranec mimino
    Lichtenberg David - David - máma
    Novotný Miloslav - Míla - jedno z dvojčat
    Zima Matěj - Matěj - jedno z dvojčat
    (první den s námi jel Vojtíšek Šimon, vzhledem k výkonnosti byl přeřazen do vyššího oddílu)

Vedoucí oddílu Mravenců: Machovičová Renata (Renča) , Maršík Pavel (Pavel) a hodně vypomáhala Tesařová Barbora (Bára), cestou do tábora v sobotu a následující neděli pomáhal Miroslav Vodička (Míra)

Hlavní vedoucí : Adámek Martin (Muty), též vypomáhal.

Vedoucí ostatních oddílů – Zdeněk Beneš (Beny), Jirka Nymš, Alena(Ála) a Petr Lochmanovi.

Jistě patří poděkování hlavnímu vedoucímu Martinovi – Mutymu - za skvěle vybrané místo, přípravu a průběh tábora i za práci, která mu zůstává po táboře. Další poděkování patří kuchaři Petru Vojtěchovi, staral se o naše bříška vzorně. Poděkování pak patří všem vedoucím – hlavně Benymu a Ále za celotáborovou hru a ostatním za prakticky nepřetržitou péči o děti i kola.

Přišli chvíli pomci i kamarádi a bývalí táborníci – již zmiňovaný Míra Vodička, Ondra Fáborský , bráchové Michal a Ondra Řadovi , Maslik, Křéma..

Nikomu se nic závažného nestalo a drobné oděrky se zahojí brzy.

Pokřiky na závěr :

Na Černé Hoře - potu moře
    Na Zvičině - vedro jak v peřině
    Na hradě Pecka - byli jsme též, děcka.
    V zoologické zahradě - zvířátka jsou v ohradě
    Triatlon – velký shon
    Etapové závody - dopadly bez nehody
    Na koupališti - skoky jenom sviští
    Péťův dlabanec - pro jazýčky tanec
    Ve Špindlerově mlýně - mluvilo se o lavině
    Stříleli jsme z luku - dej si pozor kluku
    Na táboře – bylo dobře.

Mravenčí hymna :

Mravenci v srpenci príma věc je být
    O ničem krásnějším netroufám si snít
    Najdou sušenku, jsou venku, na kola sednou
    S mravenci v srpenci, to je cyklošou.
    Když pílí k cíli, spěchají, šedesát
    Všechny vzadu nechají, nechtěj spát