U táboráku nechybí kytaraMravenciRafani na VýrovceI nejmladší hezky dupkaj do kopečka v KrkonošíchMravenci pod Černou horou

Přihlášení

Neznáte heslo k webu?
A byli jste na táboře nebo na víkendovce nebo jste chodili na kroužek?
Napište si o heslo na mail: jirka (zavináč) ventilek (tečka) org.

Přihlášením získáte:

• možnost přispívat na nástěnku a do zápisků
  • možnost být mailem informováni o chystaných akcích a důležitých novinkách
  • Poslední komentáře

Aktuality z tábora v Lanškrouně na FB

Zdravím všechny cyklisty.Ať Vám počasí přeje, máte spousty zajímavých zážitků a najedete hodně kilometrů. Mějte se moc hezky a užívejte. Matějovi posílám velikou pusu. mamka Lukášová
    Leona Lukášová 2020-08-19 09:37:17

Tabor 2017 - 3.den

Zdravíme všechny cyklisty, jsme rádi že vám počasí zatím přeje a že si to užíváte. Velký pozdrav Filipovi a ať vám to ještě šlape na dalších výletech. Moc pozdravují ... více
    Steinerovi 2017-08-15 10:20:39

Tabor 2017 - 1.den

Posíláme moc pozdravů všem cyklistům, přejeme ať Vám hezké počasí vydrží a krásně Vám to šlape. Zdravíme Ondru Žitného z Mravenců...
    Žitní 2017-08-15 06:44:21

Mravenci v Nasavrkách

Sobota 15.8.2015:

Po roce jsme se opět sešli na dopravním hřišti v Náchodě k dalšímu týdennímu cyklotáborovému výletu. Od loňska známe Hanču a Honzu Krčmářovi a Šimona Šrůtka, nováčci jsou Míša Polák, Jeník Aresin, Lucka Konvalinová a Tomáš Dobeš. Cesta začala zastávkou na Kamenici v Náchodě, kde Pavel čekal chvíli na opravu brýlí a Šimon si musel koupit cyklorukavice, které zapomněl. Pak jsme se objevili na místě , odkud odjížděl autobus a tady jsme se nějak náhle domluvili, že jsme stateční Mravenci a že vyrazíme na cestu už z Náchoda. Přes Ostrovy, Peklo, Nové Město n.Met a Spy jsme se k obědu vynořili v Dobrušce na náměstí, osvěžili se polévkou a pitím spolu s jídlem z domova a znovu vyrazili na rozpálený asfalt směr Dobruška, Přepychy, Týniště nad Orlicí. Tady u koupaliště jsme si dali delší pauzu s dalším jídlem a za hřmění z černé oblohy jsme se rozjeli dále na jih. Před Holicemi spadlo pár kapek , skoro ani ne na pláštěnku, a pak se zastávkou na trnky, které osvěžili, přijíždíme do Dašic. Zde po přemlouvání se daří ty Mravenečky, kterým ubývá fyzických sil, ale psychicky se stále drží, zlomit tak, že souhlasí, aby pro ně přijelo auto. Po ujetí nádherných nečekaných 75 km si Beny odváží z Úhřetické Lhoty do tábora Lucku, Jendu, Tomáše a Míšu s tím, že Šimon už jel s Alíkama autobusem z Náchoda a s nimi dojel z Týniště do tábora v Nasavrkách. Na silnici jsme zůstali 3 vedoucí (Jana, Terka a Pavel) se 2 Mravenci. Beny by pro nás sice přijel, ale sourozenci Hanča ( dnes má svátek a dostala hobla) s Honzíkem Krčmářovi chtěli dojet do tábora a pokusit se překonat stovku. Nakonec jsme kolem 8 hodiny večerní stanuli na dvoře sokolovny, kde jsme ubytovaní, do stovky chybí necelé 3 kilometry, ale i tak všichni Mravenci překonali svůj osobní rekord a letos i denní táborový rekord a byli dnes nejlepší cyklisti. Večer ještě po ubytování a osprchování proběhl seznamovací večer a kolem desáté už všichni odfukujeme ve spacáku. Byl to náročný, ale nádherný den se spoustou společných zážitků, krásných výhledů a pohody.

Ujeto 75 až 98 km

Neděle 16.8.2015:

Ráno při rozcvičce si uvědomujeme, že ani nejsme moc rozlámaní, přesto dnes máme v plánu klidný den. Po snídani a bodování ( mimochodem všichni Mravenci dostali skvělý plný počet 10 bodů za pořádek) se vydáváme s batůžky na výšlap po Nasavrkách. Trochu nám pomůžou s výběrem zajímavostí v informačním centru, pak jdeme k rybníku a za rybník k rozestavěnému archeoparku, hlavně však do lomu se koupat, neb už je zase vedro. Čistá voda, kláda jak stvořený k blbnutí a tak si to hezky užíváme. Odpoledne jdeme naučnou stezkou Keltů na rozhlednu Boika, je ale uzavřená pro poruchu statiky. Hrajeme hry zde i v blízkém okolí, pak v lese na schovku a vracíme se po vhození pohledů do schránky „domů“ do sokolovny . Dobrá véča- polévka , brambor s kuřetem, zelenina a pak po osprchování večerní celotáborové hry, dnes seznamovacího charakteru. V samém závěru po rozdělení na skupiny nás vyhnal krátký deštík zpět do domu. Před spaním jsme začali číst z Tomášovy knížky Tábor bubáků… Dnes jsme sice nic neujeli, ale ušli asi 7 km, něco uplavali … určitě jsme dnes nejlepší z tábora v odšlapaných kilometrech a uplavaných metrech…

Celkem 75-98 km

Pondělí 17.8.2015

Rozcvičku jsme ještě stihli mezi pár kapkami deště, po snídani už ale začalo pršet, takže dnes to moc na cyklistiku nevypadá. Po bodování si hrajeme různé hry „doma“. Mravenci trochu zkouší různé karetní hry, hledají se knoflíky, začíná se turnaj v piškvorkách, píšou se pohledy a dopisy domů. Pak máme několik filmů o správné technice jízdy na kole. Oběd je chlebový, po obědě chvíli klidu na spacáku a pak turnaj v přehazované. Když přestalo pršet, jdeme do Keltského muzea . Je to hodně zajímavé a dozvěděli jsme se spoustu nových informací. Po obchodech se nám daří sehnat pětikoruny a desetikoruny do sprchy. Ještě navštěvujeme dolní část Nasavrk, kde je včelařské střední odborné učiliště, v místním arboretu obdivujeme keře i květiny , máme možnost nahlédnout do života včeliček přes sklo do úlu . K večeři nás čeká čočka s párečkem a pokračujeme hraním „Aktivit“, vyhodnocením hádanek a dnešního hledání knoflíků, pak ještě celotáborovka „Městečko Palermo“ a již večerní čtení ve spacáku a večerka. Dobrou noc.

Úterý 18.8.2015

V polospaní vnímáme kapky deště bubnující na okna a střechu, budíček je dnes až V 8 hodin, krásně jsme se vyspali. Budíček v tělocvičně, sladké dobrůtky od Péti k snídani – perník a makovec , k tomu dobré kakao… Po snídani , vyčištění zoubků a úklidu máme pokračování filmu s cyklistickou tématikou, pak s Pavlem zdravovědu, něco o první pomoci, dále Beny učí správně přehazovat, jak být na kolo ustrojen a vůbec zásady správné cyklistiky. Pak je již Péťovo překvápko – teplý oběd a to ještě výběr těstoviny nasladko či se sýrem a kečupem Takže si to užíváme. Po odpoledním klidu, který trávíme hraním karet, pitvorek či jen tak ležením v klidu v naší mravenčí „ ložnici“ se začínají vybarvovat táborová trička, naše tradiční památka na tábor. Ála s Terkou připravili logo tábora i pro nás mravenečky, takže se začínají objevovat moooc hezká trička. V podvečer nás čekají soutěže a hry v tělocvičně po družstvech, chvíli i vybíjená se 2 balóny, naše oblíbená uběhaná a ukřičená hra. Po dobré večeři nás pohltila celotáborová hra, kvíz, opět hádanky a knoflíky . Závěr patřil opět hře „Městečko Palermo“ . Ve spacáku pak další pokračování večerního čtení a další noc s nadějí na konec deště, který celý den statečně bubnoval do oken. Snad už zítra bude konečně kolo, ještě, že jsme si ho v sobotu užili, od té doby jsme na něm neseděli.

Celkem 75-98 km se stále nemění

Středa 19.8.2015

Sychravé mlhavé ráno nás po prodlouženém budíčku nepustilo na rozcvičku ven, tedy zase se rozproudíme v tělocvičně. Dnes už tu nejsou volejbalistky, tak máme celý den tělocvičnu k dispozici. Dopoledne poprchává, ale je již trochu naděje, že bude lépe. Po ukončení triček po snídani jdeme ven do altánku, kde si už konečně ohmatáme svoje kola, seřídíme sedátka, pospravíme a seštelujeme brzdy, ale hlavně se učíme správně přehazovat, to nám ještě moc nejde. Však hned po polévce a bramborách na loupačku s naloženou svačinou a pitím vyrážíme, i když zpočátku v pláštěnkách, do Slatiňan. Cestou přes Peklo jsme pořídili několikrát zajet, přetahovali jsme kola přes spadlý strom a vůbec jsme se nadřeli, než jsme nakonec přes zámecký park a kolem zámku k hřebčínu dojeli. Alíci již byli na prohlídce, my jsme posvačili a počkali na další. Viděli jsme tmavé i bílé kladrubáky, i hříbátka, sedla, výcvik koní a vůbec byla celkem zajímavá prohlídka a povídání kolem koní. Cestou zpět jsme ještě navštívili Kočičí hrádek a přes hráz Křižanovické přehradu jsme se přes Hradiště s opiddem vraceli do naší sokolovny, kde už nás čekal Péťa s výbornou polívečkou a špagetami s masem a sýrem. Po večeři opět sprchování a hurá do tělocvičny, kde již tradičně chvíli vybíjená a pak už táborové hry a „Palermo“….. Dnes zůstala jen chvilka na čtení a prvně četla Terka. Obrázek k zápisku Mravenci v Nasavrkách

Ujeli jsme 31 km, ale celkem kopcovitým terénem. Celkově ujeté km 106 , 129 km

Čtrtek 20.8.2015:

Na rozcvičce nás šimrá po tvářích konečně sluníčko, Beny nám při snídani řekl, že pláštěnky nepotřebujeme, a tak toužebně vyjíždíme na pořádný výlet. Naplánovali jsme si Nové Hrady, a tak od rána frčíme přes areál v Ležákách, kde si alespoň na chvíli trochu připomeneme hrůzy války, přes Skuteč, Podhradí, Zderaz krásným klesáním k Novým Hradům, ještě objížďka opravované silnice po blátíčku přes louku a již jsme u zámku. Stíháme jak prohlídku zámku, tak cyklistické muzeum, obojí je mooooc hezké. Celý komplex je v perfektním stavu, sluníčko nás prohřívá. Čeká nás ale ještě 30 km zpět. Trochu jsme se poprali s blátem na louce, zvláště Jeník, i kopce celkem zvládáme, i když občas s pomocí ve Zderazu se stavujeme na zmrzlinu a občerstvení, ve Skutči na krásném náměstí ještě sníme zbytek zásob a při jízdě kolem koupaliště si neodpustíme krátkou zastávku, zvláště když tu jsou tobogán a skluzavka. Dvacet minut radosti, vískotu a křiku, rychle osušit a šlapeme zpět přes Vrbatův Kostelec, Miřetice a s opakovaním si Mravenčí hymny a pozdravovacími pokřiky s cinkotem zvonků dojíždíme bez problémů do Nasavrk. Je to tak, v 8 večer už sedíme u Péťovy vynikající polévky a brambor se sekanou a zeleninou. Mňam, to nám to chutná. Omyti jsme z koupaliště, vyčistit zoubky a už tu je čtení ve spacáku s postupným usínáním.

Dnes to bylo úctyhodných 64 km, tedy celkem za tábor 170, 193 km.

Pátek 21.8.2015:

Dnes nám po rozcvičce a snídani začíná sportovní den. Než se vše připraví, dokončují se táborová trička, nějaké hraní v tělocvičně, příprava kol venku. Za chvíli ale už vedoucí svolávají družstva na soutěže v jízdě zručnosti na čas a v jízdě pomalosti – želvím závodu, opět na čas, ale tentokrát co nejdelší je ten správný. Nejpomalejším, tedy vítězem, se stal Honzík Krčmář, na druhém místě byla Lucka a na třetím Šimon. To jízdu zručnosti vyhrála Hanča, na druhém místě byl Honzík Krčmář a na třetím Lucka. Po mňamkovém obědě (gulášek s knedlíky) a odpočinku vyjíždíme na triatlon. Plavání v lomu, jízda na kole asi 8km a pak běh asi 700metrů. Vítězem z kluků se stal Šimon kousek před Honzíkem Krčmářem a Míšou. Děvčata vyhrála Hanča před Luckou. Všichni byli stateční a ještě Pavlovi, Janče i Terce jeli znovu celou trasu ukázat, protože vedoucí stáli na jednotlivých stanovištích a celou tu dráhu neznali. Vrátili jsme se do tábora s 23 km na tachometru. To ale ještě není páteční konec. Balíme spacáky, karimatky ( dle jednoho z Mravenečků karimamky), strojíme se vyrážíme na loučku s nádherným výhledem až na Orlické Hory, s nádherně viditelnou Kunětickou Horou…. Postupně se rozsvěcujícími městy a vesničkami, následně měsíčkem s hvězdami, blikajícími letadly, družicemi, občasným meteoritem. To vše vidíme z spacáků, kam jsme po krátkém táboráčku s několika písničkami a povídáním zalehli. Sice bylo jasno, ale vedro až tak ne. Usínáme při čtení knížky, ještě nám trochu chybí, snad těch 150 stránek stihneme zítra dočíst, je to docela napínavé. Dobrou noc. Za chvíli houká sova, ale to už Mravenečci neslyší.

Dnes jsme ujeli 23km, tedy za tábor 193, 216 km.

Sobota 22.8.2015

Ráno nás šimrá sluníčko a probouzíme se až ve ¾ na 8. Spacáky již na nás po rose zase schnou, máme malou mravenči rozcvičku, přeskakuje se přes stvol kukuřice a trochu si jen tak blbneme. Noční hra nakonec nebyla, vedoucím se mravenečků spících v teplíčku zželelo a tak se blikačky zase vrátily zpět na kola. Poslední bodování pořádku po snídani, trochu dohadování, zda na Seč či koupaliště ve Skutči, to nakonec kvůli tobogánu vyhrálo. A tak frčíme 17 km do Skutče, kde se vydovádíme asi 3,5 hodiny na koupališti, sníme všechny zásoby a do 16,30 se vracíme s celkem ujetými 34 km do mraveniště. Začínáme balit, promazání kol již proběhlo na cestě při zastávce u semaforu. Od 20 hodin je táborák s vyhodnocením všech soutěží. Z družstev vyhrálo zelené Vaška, na druhém místě byli Šimonovi oranžoví a třetí Matějovi modří. Knoflíky vyhráli zelení, hádanky oranžoví, piškvorky modří, ale soutěží bylo daleko více. Všichni sportovci dostávají diplomy a dárky za předvedené výkony a nakonec dostane každý včetně vedoucích diplom za něco, co něm upoutalo během tábora ostatní . Při rozdávání diplomů se tedy někdy docela zasmějeme. A už honem do pelíšků, zítra nás čeká cesta domů.

Dnes jsme ujeli 34km, tedy za tábor 227, 250 km.

Neděle 23.8.2015: představa sepsaná v noci ze soboty na neděli:

Bez rozcvičky balíme a uháníme k domovu. Ne každý bude mít asi sílu dojet těch skoro 100 km, jistě bude potřebným pomoženo, ať již auty či vlakem. Ale jistě se všichni budeme snažit, abychom dojeli co nejdále, ne však za každou cenu. Asi tak, jako cestou sem. Když to půjde, tak pojedeme, když to nepůjde, budeme odvezeni. Je to šibeniční termín v těch 17 hodin v Náchodě, musíme vyjet brzy a rozvrhnout si síly… A do toho asi promluví i počasí. Takže už spí všichni Mravenečci vedle mne, když píšu tyto řádky. Ještě jako každý rok připíšu mravenčí hymnu, natáhnu fotky, vypálím CD , ať je doma o čem povídat a co si prohlížet. Tak šťastnou cestu a za rok s těmi, kterým se letos tábor líbil a budou chtít být brzy Alíky, Poršáky či Rafany nashledanou. Pavel, Janča a Terka.

Neděle 23.8.2015: v reálu:

Neskutečné se stalo pravdou, všichni Mravenci jsme ráno po snídani vyjížděli kolem 8,30 hodiny z Nasavrk a všichni Mravenci jsme po 96 km jízdy dorazili na kolech v 17,15 na dopravní hřiště v Náchodě !!!

Jeli jsme přes Orel, Dašice, Třebechovice p.O., Libřice, Bohuslavice n.Met., Šonov, Vysokov. Všichni byli nesmírně stateční a na závěrečných fotkáh není ani patrná velká únava. Za tábor tedy 323, respektive 346 km.

Mravenčí hymna

Mravenci v srpenci príma věc je být,
    o ničem krásnějším netroufám si snít.
    Vezmou sušenku, jsou venku, na kola sednou,
    s Mravenci v srpenci to je cykloušou.
    Když pílí k cíli, spěchají, šedesát,
    všechny vzadu nechají, nechtěj spát.
    Mravenci v srpenci príma věc je být ,
    o ničem krásnějším netroufám si snít.