U táboráku nechybí kytaraRafani na VýrovceVybíráme cesty krásnou přírodouMravenciVítěz triatlonu u Rafanů

Přihlášení

Neznáte heslo k webu?
A byli jste na táboře nebo na víkendovce nebo jste chodili na kroužek?
Napište si o heslo na mail: jirka (zavináč) ventilek (tečka) org.

Přihlášením získáte:

• možnost přispívat na nástěnku a do zápisků
  • možnost být mailem informováni o chystaných akcích a důležitých novinkách
  • Poslední komentáře

Aktuality z tábora v Lanškrouně na FB

Zdravím všechny cyklisty.Ať Vám počasí přeje, máte spousty zajímavých zážitků a najedete hodně kilometrů. Mějte se moc hezky a užívejte. Matějovi posílám velikou pusu. mamka Lukášová
    Leona Lukášová 2020-08-19 09:37:17

Tabor 2017 - 3.den

Zdravíme všechny cyklisty, jsme rádi že vám počasí zatím přeje a že si to užíváte. Velký pozdrav Filipovi a ať vám to ještě šlape na dalších výletech. Moc pozdravují ... více
    Steinerovi 2017-08-15 10:20:39

Tabor 2017 - 1.den

Posíláme moc pozdravů všem cyklistům, přejeme ať Vám hezké počasí vydrží a krásně Vám to šlape. Zdravíme Ondru Žitného z Mravenců...
    Žitní 2017-08-15 06:44:21

Mravenci ve Studánce u Vernéřovic

„Mravenci“ na cyklotáboře 22.8.-28.8.05 ve Studánce u Vernéřovic

V pondělí ráno se jako každoročně sešel „nový tábor“ za Tepnaklubem v Náchodě. Celkem 17 dětí a vedoucí. Hlavní vedoucí Lukin rozdělil děti do skupin a tak jsem (Pavel) s Álou měl na starost nejprve pět „Mravenců“, to jest nejmladší oddíl. Přiznali se, že dosud najeli tak do 30ti km denně. Dnes budou mít rekord. Prohlídka kol, poučení, poslední zamávání a už vyrážíme po cyklostezce do Velkého Poříčí. U firmy Drapač čekal Míra Vodička senior a nafotil si nás na budoucí diplomy. Následuje první zastávka na Bagru k osvěžení opocených těl v chladné vodě. Pak ještě zamávání do oken ordinace v Hronově a přes letiště a Žďárky první velké stoupání z Dolů na Závrchy. Oddech a sváča u lípy, pod kterou prý stál T.G.Masaryk s E.Benešem, kolem vrtule do Machova. Zde občerstvení v samoobsluze, na středisku a setkání s Rafanama a Mutantama na náměstí. Ještě návštěva Eviny Johnové, která s námi roky jezdila, a už ujíždíme přes Řeřišné k dalšímu krpálu na Machovský kříž. Tu jsme opět něco pojedli a popili, podívali se k novému turistickému přechodu a pak již dolů pod Broumovské stěny až k hospodě Amerika. Trochu něco k snědku a začala bouřka. Tu jsme sice přečkali v suchu v hospodě, ale protože se déšť následně zmírnil, vyjeli jsme k Vernéřovicům. Prvně a též za celý tábor naposledy to byla jízda v pláštěnkách. Po drobném bloudění nás čekaly chatky k ubytování. A protože Matěj chtěl do chatky s Ondrou od Mutantů a byl z Mravenců nejstatnější, přešel přímo do staršího oddílu a v Mravencích zůstali čtyři – podle abecedy Filip alias Brambůrek, Max, Michal a Vojta . V tomto složení jsme denně jezdili na výlety. Nyní ale ještě večeře, zabydlení se v chatce ( mimo Ály, ta spala na štábu) a už na kutě, ať máme zítra dost sil. Ujeli jsme 52 km.

V úterý po propršené noci ve zvlhlém oblečení začíná první rozcvička. Kolem deváté již neprší a vydáváme se na první výpravu. V Meziměstí při nákupu pohlednic a mlsání si prohlížíme velké nádraží, nakoukneme ke koupališti, a přes Ruprechtice a Hynčice míříme do Olivětína. Zde domlouváme exkursi na další den, bohužel ne pro Mravence, protože jsme moc malí. Další zastávka je již v Broumově na náměstí, kde jsme se sešli s Mutantama. Společná prohlídka kláštera a následně i mumií byla zajímavá, ale i po posilnění na náměstí nás čekala příjemnost v podobě koupání v rybníce Kačinec, dříve Schlégl. Viděli jsme kopce kolem – Hvězdu, ale i Ruprechtický špičák, lesy a spoustu houbařů s úlovky. Po vykoupání jsme se vraceli do tábora a ujeli jsme dnes celkem 36 km. Večer v chatce při mírném dešti bylo hodně povídání a před spaním začalo čtení pověstí z Náchodska, takové hezké pohádky ze známého kraje. Toto čtení před spaním pak prakticky denně pokračovalo a za sebe mohu napsat, že jsem se těšil nejméně stejně tak, jako kluci.

Ve středu dopoledne vyjeli Mutanti a Rafani do Olivětína po ránu na exkursi do pivovaru, my Mravenci jsme s Bárou, Mírou a Danem vzali přepravku a za dvě hodinky byla plná nádherných hub všech druhů – klouzci, růžovky a babky sbírané zpočátku se už ke konci ani nebraly, zato křemenáče, kozáci, polohříbci i hříbky se nám vršily neuvěřitelným tempem. Tedy skutečně jsme houby sbírali, nemuselo se ani moc hledat. Po obědě čekala kola a cesta do Teplic, na něco sladkého v obchodě a pak stoupání na Jiráskovy skály a Bischofstein či jak se to píše, prostě na „Bišík“. Cesta do kopce dala zabrat, ale rozhled ze zbytku hradu byl krásný, letadlo nám opětovalo zamávání (křídly), vykoupali jsme opocená těla v Černém jezírku a zpět do Teplic, směr na Teplické skály, před Adršpachem odbočka Zdoňov a ke konci vesnice doprava po žluté přes zablácenou cestu kolem hnoje přes louku a les z opačné strany do tábora. Mytí kol hadicí, opravy, večeře a pomoc v kuchyni, protože máme službu. Nakonec do hajan po pohádce – dalších 32 km máme za sebou.

A už je tu čtvrtek, po ránu spěcháme, máme být v 11 hodin v Polici u vrátnice Veby, jdeme na exkursi. Přes Pasa jedeme prvně a též naposledy nahoru, sjezd do Pěkova byl pěkný a v Polici jsme s předstihem. Mutanti ale už čekají, nabereme ještě vodu z pramene na náměstí – „Jůlinku“ – a už dáváme pozor, jak se vyrábějí froté ručníky a damašek. Celý postup od pytlů s bavlou až po hotové výrobky máme za hodinku projitý, zajímavé uvědomit si, co dá práce utkat kus látky. Byli k nám milí a vše nám pán vysvětlil, ještě jednou děkujeme. Chvíli rozchod na náměstí na mlsání a hurá do muzea stavebnic MERKUR. Krásná vzpomínka na dětství pro mne a spousta zajímavostí pro kluky. Odtud se už těšíme na koupaliště v Polici, je však bohužel zavřené a tak vypomůže rybník mezi Suchým Dolem a Hlavňovem. Po odpočinku nás čeká zabíračka ve stoupání na Hvězdu. Rozhled však stál za námahu, celá Broumovská kotlina jako na dlani. Nádhera. A pak výšlap na „Supí hnízdo“ , do „Kovářovy rokle“, až dolu do „Kovárny“ a zpět bočním stoupáním k parkovišti a pro kola ke kiosku. Sjezd do Hlavňova byl odměnou za stoupání, lesní cyklostezkou přijíždíme nahoru na Pasa a nyní si je vychutnáváme dolů a zpět do Vernéřovic si cestu natahujeme přes Meziměstí. Tachometr ukazuje 43 km. Trochu koukneme na kola a hup do spacáků . Ještě pár houbových řízečků jako pozdrav od kuchaře. Takovýto pozdrav před spaním je často, skoro na denním pořádku.

V pátek dopoledne jsme v táboře. Již při rozcvičce sbíráme houby, začínají se barvit trička, ladí se forma na odpolední triatlon. Měli jsme kliku, že nás majitel, který byl náhodně na koupališti, pustil dovnitř, abychom mohli začít plaváním . K Mravencům se jen na závody vrátil Matěj, který spadal do kategorie věkově. Mravenci přeplavali bazén tam a zpět, otočku měli na kole 1x6 km do Vižňova a pak běh asi 500 metrů, Mutanti vše dvojnásobně a Rafani trojnásobně. Matěj vyhrál v nejmladší kategorii, ale v závěsu byl Max s Michalem, rovněž Brambůrek a Vojta se snažili a všichni vydali dost sil, aby statečně závod dokončili. To ještě netušili, že když je pěkně, jedeme i dnes na výlet a to ne ledajaký, protože máme zdolat nejvyšší horu bývalého náchodského okresu – Ruprechtický špičák, 880 metrů. Stoupání bylo sice zdlouhavé a náročné, pohled z rozhledny na kopci do všech světových stran však byla nezapomenutelným zážitkem. Od Kralického Sněžníku přes Orlické hory, Hejšovinu, Bor, Ostaš až ke Krkonošům při nádherné viditelnosti se střídaly barvy, stíny, políčka i lesy, louky i rybníky. Na druhé straně v Polsku nepřeberné množství zalesněných kopců s ojedinělou vesničkou. U hraničního kamene jsme pojedli a mazali jsme zpět do tábora, ještě s vykoupáním se v rybníku u Meziměstí. Večer práce a dodělávky na tričkách a do hajan. Dnes jsme měli za sebou 6 km triatlonu a 25 km výletu, ovšem s velkým převýšením.

V sobotu přes Lachov kopcem do Pěkova a na Ostaš. Tam jsme prochodily většinu dne – ve sluji Českých bratří, na Kočičím hrádku i v „Bludišti“ jsme podlézali a prolézali různé díry, úžiny, štěrbiny..., hledali jsme tvary skal, dívali se po kraji, fotili se a povídali. Cestu zpět jsme zvolili přes Dědov a Teplice, kde po osvěžení na místním koupališti a zmrzlině jsme dali i řeč s Rafanama, kteří zde pokukovali na horolezeckém filmovém festivalu. Po turistické červené jsme zase jinudy po panelové a lesní cestě dojeli do tábora. Tady se chystal táborák, dokončovala se trička a začalo být jasné, že tábor končí. Lukáš u táboráku ( měli jsme na jeho postavení velké zásluhy) předal ceny za triatlon a každý táborník dostal diplom (připravil skvěle Míra Vóďa) za něco, co pro něho bylo typické či za to, co se mu povedlo. Zazpívaly se písničky, Muty přidal nějakou svoji poezii a přes vyrušení příliš krotkou liškou se šlo spát. Dnes se ujelo sice jen 28 km, ale dobrých 6 km jsme zase ušli ve skalách. Takže opět součet přes 30.

Neděle ráno se sluníčkem nás zastihla při uklízení chatek, balení, likvidaci ohniště a úklidu celého tábora. Sváča s sebou a po poledni vyrážíme na poslední táborovou trasu. Přes Vernéřovice a Bohdašín do Teplic, zde na Dědov, chvíli posezení u oběda v zahradní restauraci. Přes Českou Metuji a Vlásenku stoupání nad Stárkov, pak Velký Dřevíč (mrkli jsme na Cyklobabču, co s námi jezdila vařit v minulosti) a zastávka v Hronově. Většina byla prvně v Jiráskově domečku a prakticky všichni poprvé v muzeu Aloise Jiráska. Dobrá zmrzlinka a rychle na rybník Bagr, kde máme všichni sraz. Krátké vykoupání, přidává se k nám Jana a Ivanka Maslikievičovy – Jana vloni vařila v Šumperku. A pak už jen cesta po cyklostezce k celnici a všichni najednou dojíždíme kolem l7té hodiny v táborových tričkách za „Tepnáč“ do náručí maminek a tatínků, kamarádů, kamarádek... Dnes máme za sebou 37 km . Tak ahoj za rok nebo o víkendovkách, které jsou každou první sobotu v měsíci na tomtéž místě ráno v 8 hod.

Mravenci jsme za celý tábor ujeli 259 km, což je celkem slušný průměr 37 km denně.

Přeji všem z tábora a hlavně Mravencům hezký celý rok a spoustu radostných kilometrů bez úrazu na kole.